Aromamarketing: Restauracje powinny kusić zapachem
- Autor: portalspozywczy/pr
- Data: 12-04-2017, 13:10
Dobry projekt zapachowy w restauracji, może wpłynąć na kilka istotnych kwestii. Z jednej strony, może utrwalić wizerunek marki restauracji i umilić pobyt klientowi, z drugiej zaś strony będzie maskował zapachy niepożądane, które często nie są zbyt przyjemne. Zapach zwiększa komfort psychofizyczny zarówno pracowników jak i gości restauracji. Okazuje się, że umiejętnie dobrana mieszanka zapachowa może zniwelować stres oczekujących na zamówienie, zrelaksować ich i choć na moment pozwolić gościom zapomnieć o problemach związanych z codziennością.
Lokal może pachnieć pieczonym na miejscu chlebem, focaccią z rozmarynem dopiero wyjętą z pieca, świeżo zmieloną kawą, soczystym arbuzem z miętą, robioną na miejscu lemoniadą. Tego typu zapachy sygnalizują gościom, że posiłki są świeże, naturalne i bliskie zmysłom, a co za tym idzie – smaczne. Jeśli w restauracji piecze się własne pieczywo, trzeba dać gościom to poczuć. Najważniejszą kwestią jest bazowanie na naturalnych zapachach – w sali dla gości, aromamarketing powinien być jedynie wzmocnieniem aromatów serwowanego jedzenia – tłumaczy Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Poland & Baltics.
komentarze (0)