Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Aromamarketing: Restauracje powinny kusić zapachem

  • Autor: portalspozywczy/pr
  • Data: 12-04-2017, 13:10
Goście lubią wracać do restauracji, gdzie zapach był przyjemny, przywoływał pozytywne wspomnienia i zabierał ich zmysły w ekscytującą podróż. Skutecznie dobrana kompozycja zapachowa pozytywnie wpływa na samopoczucie i kształtuje wybory podczas zamawiania jedzenia – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Poland & Baltics.

Dobry projekt zapachowy w restauracji, może wpłynąć na kilka istotnych kwestii. Z jednej strony, może utrwalić wizerunek marki restauracji i umilić pobyt klientowi, z drugiej zaś strony będzie maskował zapachy niepożądane, które często nie są zbyt przyjemne. Zapach zwiększa komfort psychofizyczny zarówno pracowników jak i gości restauracji. Okazuje się, że umiejętnie dobrana mieszanka zapachowa może zniwelować stres oczekujących na zamówienie, zrelaksować ich i choć na moment pozwolić gościom zapomnieć o problemach związanych z codziennością.

Lokal może pachnieć pieczonym na miejscu chlebem, focaccią z rozmarynem dopiero wyjętą z pieca, świeżo zmieloną kawą, soczystym arbuzem z miętą, robioną na miejscu lemoniadą. Tego typu zapachy sygnalizują gościom, że posiłki są świeże, naturalne i bliskie zmysłom, a co za tym idzie – smaczne. Jeśli w restauracji piecze się własne pieczywo, trzeba dać gościom to poczuć. Najważniejszą kwestią jest bazowanie na naturalnych zapachach – w sali dla gości, aromamarketing powinien być jedynie wzmocnieniem aromatów serwowanego jedzenia – tłumaczy Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Poland & Baltics.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!