• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Catering dietetyczny: Wchodzą przepisy unijne o znakowaniu żywności

Od 13 grudnia 2016 r. na zestawach posiłków oferowanych jako catering dietetyczny muszą być podane informacje o wartości odżywczej, czyli wartość energetyczna, ilość tłuszczu, w tym kwasów tłuszczowych nasyconych, węglowodanów, w tym cukrów, białka oraz soli.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 12-12-2016, 11:25
Catering dietetyczny: Wchodzą przepisy unijne o znakowaniu żywności

Przepisy o podawaniu informacji o wartości odżywczej obowiązują w Polsce i całej Unii Europejskiej od dawna, ale dopiero teraz, od 13 grudnia 2016 r., powszechnie obowiązujące staje się Rozporządzenie UE 1169/2011, które kompleksowo reguluje całą sferę znakowania żywności. Konsumenci – przyzwyczajeni do szukania informacji o wartości odżywczej na opakowaniach produktów w sklepach – teraz mogą ich oczekiwać także na opakowaniach żywności kupowanej na odległość, takiej jak coraz bardziej popularny catering dietetyczny.

Dla rosnącej rzeszy klientów korzystających z diet pudełkowych wprowadzenie obowiązkowych etykiet z wartością odżywczą to duża zmiana na plus, bo zamawiają oni dietetyczne jedzenie właśnie dlatego, że w założeniu ma być dobrze zbilansowane. Potwierdzeniem tego będzie teraz etykieta podająca nie tylko liczbę kalorii, ale także znacznie dokładniejsze informacje o składnikach odżywczych.

Dostosowanie się do nowych wymogów może być dla firm oferujących catering dietetyczny dużym wyzwaniem, a to ze względu na różnorodność oferowanych diet, urozmaicenie posiłków oraz dostępność kilku poziomów kalorycznych. Chodzi jednak o rozporządzenie ogłoszone w październiku 2011 r., a więc czasu na dostosowanie się było dużo.

– Największym wyzwaniem było precyzyjne obliczenie zawartości składników odżywczych w daniach składających się z różnorodnych produktów, a w zbilansowanej diecie takich potraw powinna być większość – mówi Małgorzata Chylewska, dietetyk LightBox, firmy oferującej catering dietetyczny w ponad 60 miastach Polski. – Choć przygotowanie wszystkich danych na etykiety było bardzo pracochłonne, jestem przekonana, że warto, bo dzięki informacjom o wartości odżywczej klienci mogą się upewnić, że ich dieta jest naprawdę dobrze zbilansowana, porównując parametry swoich posiłków np. z normami i zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia. To krok milowy we właściwym kierunku – dodaje Małgorzata Chylewska.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • misia 2016-12-13 10:10:48

    Pani Małgorzata zapomniała, że klasyfikujac się jako producent żywności a nie firma cateringowa powinna również na etykietach mieć pochodzenie produktów. Firmy cateringowe muszą wypisywać alergeny i tyle

    Odpowiedz
  • MartaB 2017-01-04 13:03:02

    A czy firmy cateringu dietetycznego to nie jest Producent żywności ? Misia możesz pomóc w interpretacji ?

    Odpowiedz
  • Tadek 2017-06-30 16:48:26

    No to catering dietetyczny Zdrowe menu, z którego korzystam wywiązuje się w 100% z nowych przepisów, powiem więcej że sam mogę sobie komponować dietę, oraz na co mam ochotę.

    Odpowiedz
  • Kamila 2018-08-08 11:45:44

    ja jadam z Lunabox od pół roku i wszystko jest w porządku, codziennie dostaje zdrowe, smaczne i świeże posiłki, super sprawa

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!