Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Celem AmRestu jest 20 proc. wzrost przychodów rocznie

AmRest podtrzymuje, że długofalowym celem spółki jest wzrost sprzedaży o 20 proc. rocznie. W tym roku, jeśli nie będzie jakiejś akwizycji, dynamika wzrostu przychodów może być jednak nieco mniejsza. Spółka chce poprawić w tym roku poziom marży EBITDA, długoterminowym celem jest powrót marży EBITDA do 15 proc. - powiedział w rozmowie Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

Celem AmRestu jest 20 proc. wzrost przychodów rocznie
KFC

"Wewnętrznie zawsze planujemy wzrost. 20 proc. wzrostu sprzedaży to dla nas długofalowo benczmark, przez ostatnie 19 lat w takim tempie AmRest się średniorocznie rozwijał i to tempo chcielibyśmy podtrzymać" - powiedział Mroczyński.

"W tym roku są jednak obiektywne przyczyny, że jeśli się nie zdarzy akwizycja, to z samych otwarć i ze wzrostu like-for-like ta dynamika być może nie będzie aż 20-procentowa" - dodał.

Celem jest także wzrost sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach.

W 2011 roku przychody grupy wzrosły o 29 proc. rdr do 2,624 mld zł. Wzrost był spowodowany zarówno silnym, 12 proc. wzrostem organicznego biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej i USA, jak i przejęciem restauracji hiszpańskiej grupy Restauravia, która dodała do wyniku grupy 346,8 mln zł (była konsolidowana od kwietnia 2011 roku - przyp. PAP).

Przejęcie Restauravii, prowadzącej restauracje z kuchnią włoską La Tagliatella i generującej wysokie marże, wpłynęło także na rentowność operacyjną grupy. EBIT AmRestu wzrósł w 2011 roku o 50 proc. rdr do 103 mln zł, a EBITDA zwiększyła się o 60,9 proc. rdr do 284 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 10,8 proc. wobec 8,7 proc. w 2010 roku.

Celem grupy AmRest jest dalsza poprawa marży EBITDA.

"Zeszły rok był przełomowy, odwrócił się trend spadku rentowności; dodaliśmy też Tagliatellę, która dodała 2 pkt proc. na poziomie EBITDA i to tylko gdy była konsolidowana przez trzy kwartały. Im większy będzie udział Tagliatelli w portfelu, to będzie miało znaczący wpływ na rentowność, a poza tym stajemy się franczyzodawcą. To efektywny sposób generowania marży" - powiedział Mroczyński.

"Chciałbym, by była poprawa marży EBITDA w tym roku. Chcielibyśmy jak najszybciej wrócić do marży EBITDA na poziomie 15 proc." - dodał.

"20 proc. wzrostu sprzedaży i dążenie do marży 15 proc. na poziomie EBITDA to jest nasz pułap, do którego dążymy. Mamy świetną markę do rozwoju, zaczęliśmy śmielej działać na rynku globalnym, kwestią czasu i dobrych decyzji jest, by w tym kierunku podążyć" - powiedział.

Poinformował, że początek roku zapowiada się dobrze.

"W Polsce rok zaczął się przyzwoicie, luty nie był aż tak rewelacyjny jak styczeń, ale na razie z optymizmem patrzymy w przyszłość" - powiedział.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.70.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!