Partner portalu
partner portalu
HoReCa

Costa Coffee: Nawet 10 nowych kawiarni do końca 2015 r.

CHI Polska, operator sieci Costa Coffee, stawia na umocnienie swojej wiodącej pozycji i dalszą ekspansję na polskim rynku. W lutym br. spółka otwiera trzy nowe kawiarnie Costa Coffee. Tym samym, do końca miesiąca firma będzie zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski. Wraz z kontynuacją procesu rebrandingu, w nadchodzącym roku finansowym otwartych zostanie 6-7 nowych lokali. Spółka zamknie 2015 rok, mając w portfolio ok. 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express.

Costa Coffee: Nawet 10 nowych kawiarni do końca 2015 r.
fot. materiały prasowe - CHI Polska

Na luty 2015 r. CHI Polska zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee, rozpoczynając tym samym rok intensywnej ekspansji. W połowie miesiąca ruszył lokal przy ul. Żaryna w Warszawie - w kompleksie biurowym Harmony Office Center. Ponadto, do końca miesiąca otwarte zostaną jeszcze dwie nowe kawiarnie. Wśród nich znajdzie się drugi punkt Costa Coffee w podziemiach przy stacji Metra Centrum w Warszawie, przy wejściu od strony Rotundy. Zostanie także uruchomiona kawiarnia zlokalizowana na parterze centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu. Do końca bieżącego miesiąca spółka będzie zatem zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski, umacniając tym samym pozycję niekwestionowanego lidera rynku kawiarnianego.

- W tym roku stawiamy na zdecydowane przyspieszenie ekspansji. Widzimy ogromny potencjał w polskim rynku, dlatego w nadchodzącym roku finansowym, rozpoczynającym się dla nas już w marcu, otworzymy ok. 6-7 nowych lokali. Będą to punkty przy kluczowych ulicach handlowych,
w centrach handlowych, w biurowcach, ale także na osiedlach mieszkaniowych - obserwujemy bowiem, że rosnąca liczba Polaków chce wyjść na kawę w pobliżu domu. Testować będziemy także nowy format kawiarni w mniejszych miejscowościach, liczących ok. 100 tys. mieszkańców - mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska.

CHI Polska realizuje równolegle proces rebrandingu - gruntownej przebudowy sieci kawiarni Coffeeheaven na Costa Coffee. Obecnie finalizowane są zmiany m.in. w stołecznych lokalach.

Do końca lutego wszystkie kawiarnie CHI Polska w Warszawie i Łodzi funkcjonować będą pod marką Costa Coffee. Następnym krokiem będzie rebranding w kolejnych miastach Polski m.in. Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Zakończenie procesu planowane jest na przełom października i listopada 2015 r. ‒ wówczas wszystkie kawiarnie w Polsce działać będą pod szyldem Costa Coffee.

Oprócz największej w Polsce sieci kawiarni, CHI Polska zarządza także siecią niemal 170 maszyn vendingowych Costa Express, które znajdują się m.in. na stacjach paliwowych Shell. Dostrzegając ogromny potencjał polskiego rynku i odpowiadając na zainteresowanie potencjalnych partnerów,
w ciągu pięciu lat firma potroi liczbę punktów vendingowych do 550-600 lokalizacji.

Polska jest drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, na którym obecna jest marka Costa Coffee. Nasz kraj plasuje się na pozycji wicelidera zaraz za Wielką Brytanią - rodzimym państwem marki. W skali globalnej Polska (106 kawiarni) znajduje się na 4. pozycji za Wielką Brytanią (1800), Chinami (340) i Indiami (110).

Według danych firmy badawczej Allegra Strategies, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni markowych. W innych krajach europejskich liczba ta rośnie do 25. Rekord bije z kolei Wielka Brytania, gdzie na 1 mln mieszkańców przypada 85 kawiarni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Jackiewicz RSS ALERT    /    Costa Coffee RSS ALERT    /    CHI Polska RSS ALERT    /    Coffeeheaven RSS ALERT    /    rynek kawiarni w Polsce RSS ALERT    /    rebranding coffeeheaven RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!