Dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska Andrzej Jackiewicz ocenia, że pozycja Starbucksa na świecie w dużej mierze wynika z jego siły na rodzimym amerykańskim rynku i sąsiednim, kanadyjskim. Starbucks ma tyle kawiarni, ponieważ jego głównym obszarem zainteresowania są właśnie te rynki.
Jackiewicz podkreśla na łamach gazeta.pl, że Starbucks jest oczywiście silny także w innych krajach, jednak jeśli chodzi o Europę, to Costa jest nr 1, i to nie bez powodu. Starbucks ma w tej chwili w Polsce ok. 40 kawiarni w pięciu miastach. "My jesteśmy w 18 miastach Polski. Green Caffe Nero jest tylko w Warszawie. Z ogromnym szacunkiem podchodzimy do naszych konkurentów, ale jak widać, jesteśmy w zupełnie innym miejscu niż oni" - stwierdza w wywiadzie dla gazeta.pl dyrektor Costa Coffee.
Dodaje, że ma swoją teorię, dlaczego tak się dzieje - w Europie pije się zupełnie inną kawę i klienci mają inne oczekiwania.
komentarze (0)