Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Dyrektor Sfinksa: Centralizacja dostaw generuje wiele korzyści

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2013, 14:25
- Dostawy centralne obejmują już większość produktów wykorzystywanych przez nasze sieci. Obecnie tylko część warzyw i chemii gospodarczej kupowana jest "samodzielnie" przez restauracje. Nawet energię kupujemy w grupie zakupowej, co znacznie obniża jej koszty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jacek Kuś, dyrektor departamentu kontrolingu w Sfinks Polska.
Dyrektor Sfinksa: Centralizacja dostaw generuje wiele korzyści
Zdaniem Jacka Kusia, dla dostawców współpraca z siecią blisko 110 restauracji to duża korzyść

Jacek Kuś podaje, że w ostatnim czasie Sfinks podpisał dwa duże porozumienia - przedłużono na kolejne pięć lat kontrakt na dostawy napojów bezalkoholowych z PepsiCo wart ok. 25 mln zł oraz podpisano 3-letnią umowę na zakup i transport produktów z firmą Eurocash (98 mln zł).

- Centralne dostawy z powodzeniem funkcjonują w naszej sieci od 2010 roku. Stworzyliśmy dział wewnątrz spółki, który koordynuje współpracę z dostawcami. Od samego początku procesu centralizacji dostaw widzimy spore korzyści wynikające z tego działania. Oprócz tych oczywistych korzyści finansowych - widzimy takie jak: oszczędność czasu przez naszych menedżerów i franczyzobiorców, podwyższenie jakości surowców i pracy lokali oraz bardziej wystandaryzowane menu. Ta ostatnia korzyść jest bardzo ważna w przypadku tak dużych sieci jak Sphinx (ponad 90 restauracji na terenie całej Polski) - komentuje dyrektor departamentu kontrolingu.

Jak dodaje, centralne dostawy zapewniają nam także niezmienność cen na niektóre produkty w przypadku ich sezonowych wahań - zazwyczaj kontrakty zakupowe na jedną cenę podpisywane są z góry na kilka miesięcy.

- Z drugiej strony, dla dostawców współpraca z firmą prowadzącą blisko 110 restauracji to także duża korzyść, generowana przez efekt skali. I tak np. nasz dostawca mięsa zbywa w ciągu roku tylko dzięki nam nawet kilkaset ton swojego produktu. Oprócz tego obecność w dużej znanej sieci wiąże się także z potencjałem marketingowo-promocyjnym. I nie mówię tu choćby o gadżetach z logo producenta (np. szklanki, filiżanki czy kufle), ale także o możliwościach organizacji wspólnych ogólnokrajowych promocji czy kampanii reklamowych - podsumowuje Jacek Kuś.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!