Partner portalu
partner portalu
HoReCa

Firmy wprowadziły "bezkontaktowy" dowóz jedzenia z powodu koronawirusa

Światowe platformy specjalizujące się w dostawie posiłków, jak UberEats, Deliveroo czy Takeaway, wprowadziły możliwość "bezkontaktowej" realizacji zamówień. Dostawca i klient nie muszą się nawet widzieć, a zamówienie jest zostawiane pod drzwiami.

Firmy wprowadziły
UberEats, Deliveroo czy Takeaway, wprowadziły możliwość "bezkontaktowej" realizacji zamówień, fot. shutterstock

Większość światowych firm zajmujących się zamówieniami i dostawą żywności wprowadziła już taką możliwość dostarczania zamówień. W praktyce oznacza to, że dostawca i klient nie muszą się spotkać, a zamówienie opłacane jest online i po prostu zostawiane na progu zamiast przekazania do rąk klienta. Rozwiązania wprowadziły już takie firmy jak m.in. UberEat, Deliveroo, Grubhub, Postmates, Instacart czy ostatnio Takeaway.

Ten ostatni, należący do spółki Just Eat, poinformował, że od piątku wprowadził tę nową funkcjonalność dla europejskich klientów.

"To nowe rozwiązanie, które będzie dostępne w przypadku dostaw ze wszystkich współpracujących z nami restauracji. Dostawcy zostali już poinstruowani, że jeśli klient sobie tego zażyczy, to powinni zostawić zamówienie na progu, po uprzednim zadzwonieniu do drzwi, po czym odejść" - napisała w piątek w swoim oświadczeniu firma.

Część platform wprowadziła już takie rozwiązanie także w swoich aplikacjach, gdzie składając zamówienie można zaznaczyć preferowaną opcję dostawy. I tak np. działający na amerykańskim rynku serwis Postmates wyróżnił trzy formy dostawy: zamówienie można tradycyjne dostarczyć do drzwi, zostawić na progu, lub wręczyć klientowi pod domem, na ulicy.

"Wiemy, że zawsze są osoby, które ze względu na swój stan zdrowia lub z innych powodów, wolą bezkontaktowy dowóz" - podała firma.

Dodatkowo chiński dostawca Meituan wprowadził specjalne opakowania, nazwane "pierowymi tarczami", które mają dodatkowo chronić dostarczane posiłki przed ewentualnym kontaktem z koronawirusem. Opakowania dostarczane są klientom za darmo.

Firmy mają nadzieję, że m.in w ten sposób uda się zahamować rozprzestrzenianie się epidemii Covid-19.

Koronawirus zabił już 4,4 tys. osób na świecie, w zdecydowanej większości w Chinach kontynentalnych, i rozprzestrzenił się na ponad 110 krajów. W Europie największe ognisko epidemii znajduje się we Włoszech.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Uber Eats RSS ALERT    /    delivery RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Jula 2020-04-02 15:36:31
    Fajnie, ze lokale potrafia sie dostosowac do aktualnej sytuacji i wprowadzaja takie rozmawiania,wiele osob nadal pracuje i u nas na przyklad w firmie zawsze zamawiamy obiady, cale szczescie nasza pizzeria Zlota65 w Warszawie dziala i dowozi jedzonko,poledwiczki wieprzowe robią najlepsze :)
  • Beata 2020-04-06 17:27:09
    Bardzo dobre rozwiązanie. Ja w tej chwili zdecydowałam się na catering dietetyczny (5PD w Jarocinie) i tez jestem bardzo zadowolona, dostarczają mi 5 posiłków na dzień, a ja mogę zapomnieć o robieniu zakupów bo mam od nich wszystko :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.233.111.242
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!