Food Show: Dostawcy HoReCa – sprostać nie tylko wymaganiom szefów kuchni, ale i potrzebom gości (relacja + foto)
Strona 2 z 3
Mówiąc o dostawcach, powiedział, że Gastromall ma kilku ogólnopolskich dostawców, którzy są gwarantem jakości, powtarzalności i punktualności. - Nie zapominamy także o lokalnych firmach i produktach. Z naszej inicjatywy powstał Krakowski Klaster Gastronomiczny, który zrzesza niszowych lokalnych producentów z Małopolski – mówił prezes Gastromallu.
Marka Makarun, którą na Food Show reprezentował współwłaściciel Marcin Szworak, powstała 6 lat temu jako studencki start-up. W tej chwili liczy 25 lokali typu fast-food w całej Polsce oraz food trucki.
- Dostawy uzależnione są od skali biznesu. Inaczej to wyglądało, kiedy mieliśmy 3 lokale w Krakowie, a inaczej teraz. Wymagamy odpowiednich parametrów ekonomicznych, więc każdy grosz ma znaczenie. Ale z drugiej strony nie akceptujemy odstępstw jakościowych – wszystkie „Makaruny” w muszą serować dania o powtarzalnym smaku i jakości – mówił Szworak.
Oprócz ekonomii, w relacjach z dostawcami, liczy się także kontakt z firmą i pomoc w rozwiązywaniu problemów franczyzobiorców.
Blogosfera została nazwana „piątą władzą”, która recenzuje i ocenia rynek gastronomiczny w Polsce, także te sieciowe. – Konsumenci stali się bardziej świadomi i zwracają uwagę z czego przygotowywane są potrawy. Najważniejsza jest jednak powtarzalność dań – mówił Marcin Ceran, który prowadzi blog pojedzone.pl.
Przyznał, że jeśli danie nie smakuje tak, jak się oczekuje, to cała „wina” zwalana jest przez konsumentów na restauracje. – Raczej nie zwracamy wtedy uwagi na to, czy składniki, z których dania zostały wykonane są jakościowe czy świeże – dodał.
KREOWANIE TRENDÓW
Na rynku jest coraz więcej trendów i pomysłów, więc pojawia się coraz więcej nowych firm. Do sieci gastronomicznych i restauracyjnych zgłaszają się nowi, ciekawi dostawcy.
- Dużo nowych zapytań o dostawy dzieje się po wszelakich medialnych publikacjach. Staramy się jednak sami wyszukiwać niestandardowych i ciekawych produktów i firm i kontaktujemy ich z naszym dystrybutorem – komentował Łukasz Błażejewski. – Chcemy mieć w menu coś unikalnego i wyróżniającego wśród innych lokali – dodał.
Piotr Niemiec przyznał, że Gastromall bardzo lubi zaskakiwać klientów nowymi rozwiązaniami. – Jesteśmy zakręceni na punkcie zaskakiwania gości i takich też dostawców z nowymi rozwiązaniami i produktami poszukujemy. Dzięki ofercie wystawców Food Show udało nam się nawiązać kontakt z kilkoma nowymi podmiotami. Przedstawiliśmy im swoją ofertę i zakres działania, co zaowocowało pierwszymi pomysłami na współpracę – mówił.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.