Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2018, 10:54
Trendy żywieniowe na rynku gastronomicznym, personalizacja w rytmie fast oraz trzy dekady polskiego street foodu były głównymi tematami debaty "HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta", która odbyła się 6 listopada 2018 r. w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)
fot. PTWP

Pierwsza część debaty objęła trzy zagadnienia: trendy żywieniowe rozszerzają i zmieniają menu restauracji, personalizacja w rytmie fast (to klient decyduje, co dokładnie znajdzie się na talerzu) oraz czy rynek dostawców zyskuje na trendach.

Jak na wstępie zaznaczył Marcin Wachowicz, właściciel Aioli, trendy kulinarne zmieniają się bardzo dynamicznie, a wymagania ze strony gości są ogromne. Nie tylko pod kątem samej jakości, ale i tego jak chcą zjeść, czy szybciej lub wolniej, w jakiej atmosferze.

Zdaniem Wachowicza istotną potrzebą konsumentów jest obecnie różnorodność i łączenie smaków. – Wszystko weryfikują nasi goście, a my restauratorzy odpowiadamy na ich potrzeby. Budując naszą ofertę, opieramy się na statystykach i trendach żywieniowych jak wegetarianizm, który wpływa na tworzenie menu, czy mieszanie smaków jak np. kuchni włoskiej z hiszpańską i amerykańską – ocenił restaurator.

Właściciel sieci Aioli stwierdził także, że modna dziś oferta wegańska bywa bardziej wymagająca od oferty mięsnej. – W głównej mierze wszystko w naszych restauracjach opieramy na własnych produktach, które samodzielnie przygotowujemy na miejscu. Rynek wege jest trudnym obszarem, bo np. pomidory w zimie zawsze będą droższe niż w lecie. Podobnie bywa z innymi sezonowymi produktami. Z kolei mięso praktycznie przez cały rok utrzymuje tę samą cenę, co pozwala utrzymać stałe koszty – ocenił Marcin Wachowicz.

O potrzebie różnorodności oraz znaczeniu jakości w ofercie gastronomicznej mówił również Paweł Konarski, dyrektor operacyjny, Hala Koszyki.

– Hala Koszyki jest dla mnie i dla wszystkich osób, które zarządzają tym miejscem, cały czas wielkim wyzwaniem. Są to pierwsze takie doświadczenia w naszym kraju. Trudno nawet znaleźć słowo, bo w angielskim jest to „food hala”, ja używam „hala kulinarna” – mówił.

Jak przyznał, sukces Hali Koszyki polega na tym, że pod jednym dachem dostępne są zróżnicowane koncepty, kuchnie z różnych stron świata. – Mamy street food i restauracje fine dinning. Ludzie, którzy przychodzą do nas na wycieczkę kulinarną, mogą skorzystać z tego warszawskiego tygla. Siadając do jednego stołu, można spróbować różnych kuchni świata. To jest ta forma współdzielenia jedzenia i czasu – stwierdził.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!