Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

FRSiH: HoReCa Trends - koncepty szyte na miarę współczesnego konsumenta (relacja + zdjęcia)

Strona 4 z 7

Prelegenci debaty rozmawiali także o kolejnym trendzie: połączeniu gastronomii i handlu. Coraz więcej restauracji oferuje w swoich lokalach nie tylko gotowe dania, lecz także regały i lodówki z produktami spożywczymi.

– Półka sprzedażowa produktów, z których korzystamy, które są prawdziwe, przybliża naszym gościom to, z czego składa się ich danie. Po wyjściu z lokalu mogą w domu użyć pomidorów, dodatków, przypraw, wędlin czy serów kupionych w restauracji. To jest dosyć popularne na rynku światowym – mówił podczas debaty FRSiH Marcin Wachowicz, współwłaściciel Aioli.

– Wprowadziliśmy to też, by pokazać, że pomimo niskiej ceny pracujemy na oryginalnych produktach. To jest bardzo ważne, by eksponować to wszystko we własnych restauracjach. Restauracja stoi nie tylko winem, ale głównie jedzeniem i powinniśmy to pokazywać. To jest ważne. Już nie jeden restaurator z tego korzysta. To pokazuje prawdziwość tego miejsca – dodał.

W popularnych gastromiejscach takich jak Hala Koszyki, Targ Śniadaniowy czy Nocny Market kulinaria są uzupełniane przez handel. Sytuacja jest  więc odwrotna niż w galeriach handlowych. Co ciekawe, najlepiej sprawdzają się produkty bardziej wyspecjalizowane, np. żywność ekologiczna czy produkty azjatyckie. I tak w Hali Koszyki obok Bazaru Koszyki ze street foodem znajduje sklep z żywnością ekologiczną Smak Natury.

 – Ci sami goście,  którzy chodzą u nas do restauracji, poszukując wysokiej jakości, prawdy i przeżywania, poszukują też produktów bio. To ta sama grupa. W Hali Koszyki się to sprawdza  – tłumaczył Paweł Konarski, dyrektor Hali Koszyki.

Zbigniew Kozłowski, ekspert ds. żywności ekologicznej jako przykład udanego połączenia żywności ekologicznej z gastronomią podał Whole Foods Market, zakupiony przez Amazon.

– W takim miejscu, wielkości supermarketu znajdują się kuchnie, kawiarnie, ok. 40 kas, można kupić produkty ekologiczne, dania convenience. Taki koncept przyjął się od Nowego Jorku przez Los Angeles. Być może w Polsce jest miejsce na takie połączenie sprzedaży – rozważał.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Kuba Korczak RSS ALERT    /    Przemysław Tymczyszyn RSS ALERT    /    Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Paweł Konarski RSS ALERT    /    Zbigniew Kozłowski RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    street food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!