Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

IKEA stawia na gastronomię. Rozważa otwieranie restauracji w centrach miast

  • Autor: RetailDetai/portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2017, 11:56
30 proc. klientów sieci IKEA wybiera się do jej sklepów jedynie ze względu na restauracje, co sprawia, że dział Ikea Food jest jednym z najszybciej rozwijających się działów. Firma planuje dalej rozwijać się w tym kierunku.
IKEA stawia na gastronomię. Rozważa otwieranie restauracji w centrach miast
fot. shutterstock

IKEA dostrzegła potencjał swoich restauracji.  Początkowo były one sposobem na zwiększenie sprzedaży mebli. Sieć sprzedaje rocznie 650 milionów posiłków, co w 2016 roku przełożyło się na sprzedaż w wysokości 1,7 mld euro (łączne obroty przedsiębiorstwa wyniosły w tym czasie 34,2 mld euro).

To skłoniło Ikea Food do rozwijania konceptu restauracyjnego. Sieć zaproponowała klientom większy wybór dań i coraz bardziej kładzie nacisk na zdrową żywność. Odkąd wdrożono nową strategię, roczne obroty Ikea Food wzrosły o 8 proc. 30 proc. klientów Ikei twierdzi, że restauracja jest jedynym powodem ich wizyty w sklepie. Firma rozważa więc otwieranie restauracji w centrach miast.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!