Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Koku Sushi chwali się rekordowym 2021 rokiem

  • Autor: oprac.AW
  • Data: 19-01-2022, 11:32
Rok 2021 był dla Koku Sushi rekordowy pod wieloma względami. Sieć sushi barów w Polsce powiększyła się o 13 nowych lokali, a jej obroty wzrosły o 46% w porównaniu do 2020 i wyniosły ponad 60 mln zł.
Koku Sushi chwali się rekordowym 2021 rokiem
Koku Sushi ma 43 lokale, a umowy są podpisane w kolejnych kilkunastu lokalizacjach; fot. mat. pras.

Koku Sushi: Nowe lokale w 2021

W 2021 r. Koku Sushi świętowało dekadę istnienia na rynku – pierwsza restauracja powstała w 2011 r. w Białymstoku. Obecnie sieć liczy 43 lokale w całym kraju, a umowy są podpisane w kolejnych kilkunastu lokalizacjach.

– W ubiegłym roku rozpoczęliśmy także rozmowy z multifranczyzobiorcami, którzy chcą prowadzić kilka punktów w jednym mieście. Na dzień dzisiejszy taką opcję realizują partnerzy ze Szczecina oraz Warszawy. Oferowane przez nas trzy formaty współpracy (restauracja standard, premium oraz point) dobrze uzupełniają się wzajemnie, co daje właścicielom duże pole do rozwoju i zwiększania swoich zysków – komentuje Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi.

Koku Sushi z kuchnią centralną

Z multifranczyzą związany jest też kolejny koncept Koku Sushi – czyli lokal z kuchnią centralną. To rozwiązanie sprawdzane jest właśnie w Białymstoku, gdzie już wkrótce otwiera się czwarty punkt własny pod szyldem sieci.

– W tym systemie dobrze wyposażona kuchnia centralna przyjmuje na siebie cały ciężar produkcji, a gotowe składniki i półprodukty dostarczane są do wszystkich punktów. Dzięki temu obniżamy koszty wyposażenia poszczególnych restauracji, redukujemy liczbę pracowników, a także zapewniamy powtarzalność produkcji i jednolitość smaku. Sushi master nie musi wykonywać wszystkich czynności od podstaw – jego zadaniem jest skomponowanie dania w całość – tłumaczy Urszula Olechno.
Kuchnia centralna przeszła swój “chrzest bojowy” podczas sylwestrowej kulminacji zamówień. Stałą pracę podejmie pod koniec stycznia – wraz z otwarciem restauracji na osiedlu Antoniuk.

Koku Sushi: Nowe opakowania

Wiosną 2021 r. Koku Sushi zrobiło też ważny krok w kierunku bycia bardziej eko. W Dniu Ziemi sieć zaprezentowała nowe opakowania do dań na wynos i w dostawie. Stworzone z biodegradowalnej trzciny cukrowej oraz papieru, zastąpiły plastikowe pudełka i sosjerki.

– Znakiem rozpoznawczym sushi na wynos są z reguły przezroczyste okienka, przez które widać danie. Koku Sushi całkowicie z tego zrezygnowaliśmy. W zamian postawiliśmy na grafiki z nadrukiem gejszy – ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dodatkowo na każdym pojemniku jest miejsce do wpisania nazwy dania czy zestawu, co ułatwia rozpoznanie tego, co znajduje się w środku. Co ważne, pełen nadruk mamy także na torbach, które dzięki temu zabiegowi zyskały wyjątkowy charakter – mówi Urszula Olechno.

Ekologiczne, designerskie opakowania spotkały się z dobrym przyjęciem ze strony gości. Sieć zapewnia, że w przyszłości planuje podjęcie kolejnych kroków w kierunku prowadzenia biznesu przyjaznego dla środowiska.

Koku Sushi: Plany

Koku Sushi zapowiada, że w najbliższych miesiącach pojawi się także w mniejszych miastach – poniżej 20 tys. mieszkańców. Pierwszymi takimi miejscami będą 16-tysięczny Ustroń oraz 7-tysięczna Chojna.

– Popularność sushi i ogólnie mówiąc, kuchni japońskiej, rośnie w naszym kraju z każdym rokiem. Co ważne, trend ten nie omija małych miast. Lokal serwujący kuchnię japońską spotyka się tam z dużym zainteresowaniem i jest ciekawym punktem, na siłą rzeczy ograniczonej, kulinarnej mapie. Dobra jakość produktów i dań pozwala ponadto zbudować wokół restauracji silną społeczność stałych bywalców, a dzięki temu generować zadowalające zyski. Nawet przy mniejszej liczbie potencjalnych gości – mówi współwłaścicielka Koku Sushi.

Rynek pracy

Mimo że Koku Sushi w trakcie pandemii nie zaliczyło spadków obrotów, to sieci nie ominęły ogólne wyzwania związane z sytuacją na rynku.

– Od dłuższego czasu zmagamy się na przykład z brakiem wystarczającej liczby pracowników. Staramy się więc pokazywać, że w gastronomii można znaleźć stabilne zatrudnienie, czego nasze restauracje są najlepszym przykładem. Udowadniamy ponadto, że mimo niepewnej sytuacji na rynku, inwestycja w Koku Sushi jest bezpiecznym rozwiązaniem. Nasze lokale otwierały się nawet w szczycie pandemii. Przewidujemy, że podobnie będzie w nadchodzącym czasie – podsumowuje Urszula Olechno.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Krystyna 2022-01-19 12:33:04

    żeby krewetki dobrze rosły wyrywa im się oczy, dlatego jedzenie krewetek jest nieetyczne, dla zwyrodnialców

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!