Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Komu zaszkodzi, a komu pomoże wejście do Polski sieci Taco Bell?

Jakie zmiany czekają polski rynek gastronomiczny w związku z planami wejścia Taco Bell do naszego kraju? Czy wydarzenie to zmieni strategie obecnych gigantów? Przedstawiciele czołowych firm - zapytani przez serwis www.portalspozywczy.pl - na razie unikają komentarzy.

Komu zaszkodzi, a komu pomoże wejście do Polski sieci Taco Bell?
fot. shutterstock.com

Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 21-01-2015, 13:24

Amerykańska sieć barów Taco Bell ogłosiła niedawno, powraca na polski rynek po 22 latach. W 1993 r. Taco Bell próbował już swoich sił na polskim rynku, jednak bez sukcesu. Polacy woleli wtedy ofertę proponowaną przez McDonald's, Pizza Hut i KFC. Wycofanie się z naszego kraju było związane również z kłopotami finansowymi całego koncernu.

Z początkiem 2015 roku sieć Taco Bell ogłosiła zmianę swojej globalnej strategii. Yum! Brands, właściciel brandu chce, aby do 2022 r. sprzedaż osiągnęła wartość 14 mld dolarów. Pomóc ma w tym otwarcie 1,3 tys. nowych lokali, w tym także w Polsce.

Obecnie sieć specjalizuje się w potrawach typu tex-mex ("uproszczone" menu meksykańskie), ale ostro rywalizuje z McDonald's w USA oferując tanie zestawy śniadaniowe. Jest to szczególnie bolesny cios, ponieważ McDonald's od niedawna notuje spadki sprzedaży na rodzimym rynku. W Polsce sieć radzi sobie świetnie (zwiększa sprzedaż i otwiera nowe restauracje), więc przedstawiciele McDonald's Polska nie dają po sobie poznać emocji związanych z planowanym debiutem Taco Bell.

- Zbudowanie silnej, ogólnopolskiej sieci restauracji szybkiej obsługi to zadanie wymagające wieloletnich dużych inwestycji w nieruchomości, w system dostaw, w budowanie świadomości marki. Na razie mamy jedynie ogólną deklarację właścicieli marki Taco Bell o zainteresowaniu rynkiem polskim - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl, Dominik Szulowski, rzecznik prasowy McDonald's Polska.

W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele AmRest. - Z zasady powstrzymujemy się od komentowania działań konkurencji. Ofertę marek restauracyjnych najlepiej ocenią sami konsumenci - mówi Iwona Sarachman, PR Director CE, Amrest.

Co ciekawe, 22 lata temu to właśnie AmRest rozwijał Taco Bell w naszym kraju - podobnie jak w przypadku innych marek Yum!, czyli KFC i Pizza Hut. Od 2007 roku na rynku co jakiś czas mówi się o ponownym wejściu na rynek tej marki, którą właśnie miałby zarządzać AmRest. Teraz gastronomiczny gigant unika jednoznacznych deklaracji.

- W tym momencie jako spółka giełdowa jesteśmy akurat w tzw. okresie zamkniętym, więc nie udzielamy żadnych informacji natury strategicznej - dodaje Iwona Sarachman.

Taco Bell oferuje siecią 6,5 tys. lokali. Poza USA działa obecnie jedynie 250 restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Iwona Sarachman RSS ALERT    /    Dominik Szulowski RSS ALERT    /    Taco Bell RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    Yum! Brands RSS ALERT    /    McDonalds Polska RSS ALERT    /    sieć restauracji RSS ALERT    /    Taco Bell w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • buum 2015-01-22 10:59:08
    komu zaszkodzi - klientom
  • megalerie 2015-01-24 19:34:49
    Szykuje się długowyczekiwane ożywienie w sektorze fast foodów !
  • ,,, 2015-01-25 17:21:11
    Ludzie żrą to drogie (choć w nazwie tanie) gó...no, a potem płaczą że tyją i chorują...
  • cxc 2015-01-26 10:30:13
    Żadnych emocji u mnie to nie wzbudza... Konkurencja dla Macdonalds w Polsce, ludzie obudźcie się!!! Macdonalds jest ZADOMOWIONY w Polsce, ma ogromną sieć restauracji W NAJLEPSZYCH punktach. Firma która wchodzi tak zapóźniona, musi latami zdobywać rynek. Zagrożeniem dla Macdonalds w Polsce to może być najwcześniej za 10-15lat... Patrząc na ciągłe porażki BurgerKinga nie wróżę dużego sukcesu TacoBell :( Przespali odpowiedni czas...
  • anton 2015-01-27 16:38:21
    super sieć, super żarcie. ile można jeść burgerów i kurczaków, pizzy, kebabów. Wreszcie meksykańskie jedzenie na poziomie, jak ktoś jadł burrito to wie, że nie ma dobrego obecnie w restauracjach w PL. Czekam na Taco Bell, bardziej niż na jakąkolwiek inną sieć. Burgera mogę zrobić w domu, tak samo kurczaka w panierce czy kawę albo pizzę, ale takiego żarcia nie zrobię tak łatwo jak w taco bell.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!