Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Kotaniec o małej gastronomii: Polacy najczęściej wybierają kebaby, pizzerie i sieciowy fast food

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2017, 14:33
- Polacy poza domem najczęściej jadają w budkach z kebabami, pizzeriach i sieciowych fast foodach oraz lokalnych barach. Bardzo popularne są również restauracje serwujące tematyczną kuchnię: polską, azjatycką itp. - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark.
Kotaniec o małej gastronomii: Polacy najczęściej wybierają kebaby, pizzerie i sieciowy fast food
Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark/ fot. materiały prasowe

- Bary szybkiej obsługi stanowią blisko 50 proc. rynku małej gastronomii w Polsce. O popularności lokali decyduje moda. Był trend na sushi, potem przyszła moda na dania azjatyckie. Aktualnie popularnością cieszą się burgerownie. Bez względu na trend o wyborze lokalu w dużym stopniu decyduje rekomendacja. Ponad połowa konsumentów decyduje się na miejsca, które zostały im polecone - twierdzi Łukasz Kotaniec. 

Jego zdaniem perspektywy dla tego rynku są bardzo dobre. Mimo, że prowadzenie gastronomii to trudne wyzwanie, to jednak ilość lokali stale rośnie a popularne programy kulinarne spowodowały, że mała gastronomia rozwija się bardzo dynamicznie. - Przed małą gastronomią stoi nie lada wyzwanie bo poza pysznym jedzeniem, które jest najważniejsze, bardzo liczą się również: wystrój lokalu, jego charakter, atmosfera tam panująca i personel. Pozytywne nastroje Polaków przekładają się na przyjemności jakie sobie sprawiają. Jednym z nich jest wyjście do restauracji. Poza tym coraz większa część społeczeństwa decyduje się na uroczystości rodzinne poza domem. Punktów gdzie można dobrze zjeść jest wiele więc teraz konsumenci szukają miejsca, które zaspokoi ich pozostałe zmysły. Ważny więc jest pomysł na lokal. Blisko ¾ badanych Polaków deklaruje, że jada „na mieście”. Jest więc o co zawalczyć - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!