Na rynku sosów do HoReCa konkurencja jest bardzo duża, niemniej warto inwestować w ten kanał, także w unikalne receptury dostosowane do potrzeb danej restauracji: –Na rynku HoReCa jest 3 dominujących graczy, którzy mają największe znaczenie. Poza tym jest wielu działających na mniejszą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec, producenta sosów Folwark.

O ile wśród klientów detalicznych największe powodzenie mają popularne produkty takie jak: majonez, ketchup, musztarda oraz sos czosnkowy, o tyle HoReCa nastawiona jest na indywidualne receptury dopasowane stricte do menu. Obecnie w ofercie spółki Kotaniec znajduje się ponad 1 300 aktywnych receptur majonezów, baz majonezowych czy sosów czerwonych, które można stosować bezpośrednio lub jako bazę do przygotowania autorskich przepisów.

Zdaniem Łukasza Kotańca, wart uwagi jest zwłaszcza rynek firm cateringowych, które w tym kanale rozwijają się najszybciej. – Catering nie jest już zarezerwowany dla największych firm. Coraz częściej korzystają z niego mniejsze organizacje. Co więcej, nie jest już zaskoczeniem, jeśli osoba indywidualna zamawia catering na prywatną imprezę czy święta – przyznaje producent sosów Folwark..

W kanale HoReCa sprawdza się także wiele wariantów opakowań. Rozwojowym rozwiązaniem są tu np. opakowania jednoporcjowe: –Każdy lokal ma inne potrzeby. Dlatego tez nasze produkty dostępne są w butelkach, wiadrach, workach o różnych gramaturach. Wielki sukces odniosły opakowania jednoporcjowe, które są idealnym rozwiązaniem dla cateringów, dań serwowanych na wynos i całego rynku „delivery”, który bardzo dynamicznie się rozwija – przyznaje Łukasz Kotaniec. 

Firma Kotaniec, producent sosów spożywczych marki Folwark, weźmie udział w Food Show 2017 - obywającym się 16-18 marca w Katowicach wielkim święcie polskiej żywności i kulinariów. ZOBACZ WIĘCEJ NA FOODSHOW.PL.