Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Maczfit - jak narodził się lider rynku diet pudełkowych?

Prawie 6 lat historii, pozycja niekwestionowanego lidera branży cateringu dietetycznego, zaangażowanie ze strony funduszu private aquity nowoczesny zakład produkcyjny, wejście w struktury handlowego giganta convenience - tak w skrócie można opisać losy spółki Maczfit i jej założyciela Macieja Lubiaka.

Maczfit - jak narodził się lider rynku diet pudełkowych?

Autor: PP, www.portalspozywczy.pl
Data: 08-03-2021, 17:01

Diety pudełkowe osiągnęły w ostatnim czasie w Polsce ogromną popularność. Nasz kraj wyróżnia się na europejskiej mapie po względem zamawiania gotowych dziennych menu. Na tym tle góruje spółka Maczfit, która w tym roku będzie świętować swoje 6-lecie działalności. 

Czytaj: Żabka przejmuje Maczfit

W związku z informacją o  podpisaniu umowy, której następstwem będzie włączenie spółki Maczfit w strukturę tworzącej się Grupy Żabka, postanowiliśmy przypomnieć historię pioniera i lidera rynku cateringu dietetycznego w naszym kraju.

Narodziny lidera

Maczfit stworzył w 2015 roku Maciej Lubiak, sportowiec i przedsiębiorca. - Można powiedzieć, że Maczfit zrodził się z połączenia osobistych potrzeb i wysokich oczekiwań odnośnie jakości. W tamtym czasie prowadząc restaurację, znalazłem się w sytuacji, w której potrzebowałem diety. Testowałem różne cateringi dietetyczne, ale żaden nie zaspokajał moich wymagań smakowych, więc moi kucharze zaczęli przygotowywać dla mnie indywidualne dania, które były dietetyczne, ale równie pyszne jak te w restauracji. Zacząłem się zastanawiać, ile jest takich osób jak ja - potrzebujących diety, lecz ceniących sobie smak, jakość oraz różnorodność. Dla takich właśnie klientów powstał Maczfit - wspominał Maciej Lubiak w wywiadzie dla horecatrends.pl w czerwcu 2020 r. Pierwsze dania powstawały w restauracji, a biuro spółki mieściło się w mieszkaniu Lubiaka.

Czytaj: Prezes Maczfit: Biznes diet pudełkowych udowadnia od kilku lat, jak jest mocny

Od tamtego czasu rósł rynek w Polsce, a także oferta i ilość zamówień Maczfitu. Firma musiała szybko zmieniać lokalizacje produkcyjne, ponieważ nie nadążała z produkcją. Wchodziła także do coraz to nowych miast i regionów Polski. W trzecim roku działalności - w 2017 - spółka miała ok. 40 mln zł przychodów, wobec ok. 10 mln zł rok wcześniej. To dało jej pozycję lidera.

Atrakcyjny dla funduszy

Po ponad trzech latach działalności w spółkę uwierzyli inwestorzy. W grudniu 2018 roku fundusz Resource Partners został większościowym akcjonariuszem Maczfit, który miał pomóc w do realizacji strategii dalszego skokowego rozwoju marki oraz sieci dystrybucji oferowanych rozwiązań dla beneficjentów zdrowego trybu życia.

więcej informacji:

Maciej Lubiak RSS ALERT    /    Maczfit RSS ALERT    /    Resource Partners RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    catering dietetyczny RSS ALERT    /    dieta pudełkowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.51.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!