McDonald's i Burger King korzystają z systemu z Katowic
System programistów firmy Netizens z Katowic trafił do restauracji szybkiej obsługi w Stanach Zjednoczonych i Hiszpanii, m.in. w lokalach sieci Burger King i McDonald’s. MovStat pozwala na analizowanie zachowań klientów za pośrednictwem kamer monitoringu i obsługuje już 100 placówek.

MovStat został wdrożony w ramach współpracy katowiczan z amerykańską firmą DTiQ specjalizującą się w rozwiązaniach informatycznych zapobiegających stratom w sektorze restauracji sieciowych.
DTiQ jest twórcą kompleksowych narzędzi software’owych dla firm z branży restauracyjnej i handlu detalicznego. Chodzi o inteligentne systemy monitorowania i analizy danych, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą zapobiegać stratom, usprawnić procesy wewnętrzne i tym samym zwiększyć sprzedaż.
W swoim portfolio amerykański gigant ma już ponad 42 tysięcy klientów, w tym tak znane marki jak KFC, Subway, Hard Rock Cafe czy wspomniane McDonald’s i Burger King.
Firma DTiQ jest dużym graczem na rynku USA, ale jej celem jest zasięg globalny. Działa więc dwutorowo - oprócz nowych lokalizacji stawia na wzbogacenie swoich usług o kolejne funkcjonalności.
Jedną z nich jest właśnie MovStat, czyli autorski produkt programistów i inżynierów z Netizens. System analizuje anonimowe dane o ruchu osób w miejscach publicznych. Przykładowo przy zbyt długiej kolejce oprogramowanie może wysyłać alerty informujące o tym pracowników restauracji czy sklepu.
Czytaj również: W Katowicach wymyślili jak hodować startupy. Działają jak fabryka. Zobaczcie
- Nasze rozwiązanie bazuje na strumieniach wideo z kamer, które na bieżąco są konwertowane w liczby. Następnie dane przybierają postać statystyk w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji - tłumaczy Witold Kempa, prezes Netizens.
- W przypadku branży restauracyjnej MovStat oferuje analizę ruchu w różnych porach dnia, pokazuje aktualną długość kolejki oraz - niezwykle ważny z perspektywy placówek typu quick service restaurants - średni czas obsługi klienta. Dzięki takim informacjom menedżer może reagować w czasie rzeczywistym, ale też wyciągać wnioski biznesowe w dłuższej perspektywie - dodaje.
Współpraca obu firm rozpoczęła się już pod koniec 2018 roku. Po fazie wstępnych testów i pilotaży oraz podpisaniu umowy w lipcu nastąpiło zakończenie kilkumiesięcznego procesu integracji oprogramowania Netizens z platformą DTiQ. Wtedy też MovStat oficjalnie dołączył do oferty sprzedażowej Amerykanów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.