Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

McDonald's odwrócił trend spadkowy

Sieci McDonald's udało się odwrócić spadkowy trend na świecie, notując w ostatnim kwartale 2015 r. wzrost sprzedaży o 5,7 proc. w skali roku. To zasługa zmian wprowadzanych przez nowego szefa spółki Steve'a Easterbrooka – informuje „Rzeczpospolita”.

McDonald's odwrócił trend spadkowy

Sprzedaż sieci w działających w USA lokalach wzrosła w ostatnim kwartale ub.r. o 5,7 proc. w skali roku. Także na całym świecie obroty sieci wzrosły o 5 proc. To najlepsze kwartalne wyniki sieci od 2012 roku.

Przychody w ostatnim kwartale zmniejszyły się o 4 proc. – z 6,6 mld dol. do 6,3 mld, a w skali roku – o 7 proc., z 27,4 mld dol. do 25,4 mld dol. Mimo tendencji spadkowej wzrosła rentowność McDonald's Corp. Jednak zyski w ostatnim kwartale zwiększyły się o 10 proc. – do 1,2 mld dol.

Sieć zwraca uwagę, że na wyniki wpłynął negatywnie zyskujący na wartości dolar – bez uwzględniania wahań walutowych zysk na każdą akcję wzrósłby o 26 proc. Analitycy zwracają zaś uwagę, że McDonald's udało się przede wszystkim odwrócić trend spadkowy na amerykańskim rynku. To zasługa zarówno dobrej pogody w listopadzie i grudniu, jak i znaczących zmian w menu sieci.

Czytaj więcej w „Rzeczpospolitej”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

McDonald's RSS ALERT    /    wyniki McDonalds RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT    /    restauracje McDonalds RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!