McDonald’s odnotował 46-proc. wzrost skorygowanego zysku na akcję (EPS), który wyniósł 1,23 dol. (odliczając nadzwyczajne wydarzenia zysk wzrósł o 26 proc.). Analitycy ankietowani przez Bloomberg prognozowali 1,16 dol.

Przychody fast-foodowego giganta wyniosły 5,9 mld dol., co oznacza spadek o 1 proc. rok do roku. Analitycy szacowali sprzedaż na 5,81 mld dol.

Sprzedaż porównywalna w sklepach działających co najmniej rok (like-for-like) wzrosła o 6,2 proc. – w porównaniu do prognozy analityków wskazującej wzrost o 4,5 proc. W samych Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży lfl wyniósł 5,4 proc. – głównie za sprawą akcji promocyjnych i serwaniu oferty śniadaniowej przez cały dzień.

Steve Easterbrook, CEO McDonald’s cieszy się z trendu wzrostowego o ogłosił powodzenie akcji „uzdrawiającej”. To wpływa także na lepszy kurs spółki na giełdzie.