McDonald's wdraża własny program dobrostanu kurcząt
McDonald’s w trosce o dobrostan kurcząt zainicjował program badawczy SMART Broiler. Działania podjęto we współpracy z Fundacją na rzecz Badań Żywności i Rolnictwa (FFAR) - poinformowała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Wartość przedsięwzięcia w pierwszych fazach badań ocenia się na cztery miliony dolarów. Celem inicjatywy, której twarzą jest popularna sieć restauracji, jest stworzenie obiektywnych narzędzi do monitoringu wskaźników dobrostanu brojlerów w całym łańcuchu dostaw.
Nowe technologie mają nie tylko zastąpić obecne, subiektywne metody oceny dobrostanu dokonywane przez ludzi, ale również pomóc w przyszłości producentom w zwiększeniu wydajności i rentowności produkcji. Finalnie projekt zakłada opracowanie komercyjnych narzędzi, które będzie można wdrożyć na całym świecie.
W ocenie KIPDiP nowe pomysły McDonald’s można ocenić już nie tylko jako wychodzenie naprzeciw zmieniającym się trendom konsumenckim.
- Sądzimy, że to sposób na uniknięcie bezwarunkowego ulegania presji obrońców zwierząt. Lepszą strategią rozwoju dla światowych koncernów spożywczych może się okazać działanie „prewencyjne” - podejmowanie wyzwań budowania własnych standardów dobrostanu zwierząt tak, aby zabezpieczyć się przed przyjmowaniem w sytuacji kryzysowej warunków narzucanych przez organizacje pozarządowe. Tym sposobem, z jednej strony firmy mają szansę kreować własną politykę konsumencką w kwestii dobrostanu zwierząt, a z drugiej strony chronią się przed czarnym PR-em aktywistów - komentuje decyzję McDonald's Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
