McDonalds: Sprzedaż w lutym niższa od oczekiwań
McDonald’s Corp podał w czwartek, że jego globalna sprzedaż w restauracjach otwartych co najmniej od roku była niższa od oczekiwań analityków z Wall Street, przede wszystkim z powodu kryzysu w Europie. Firma ostrzegła, że niepewność gospodarcza może dalej wpływać na zyski, co spowodowało spadek kursu akcji o ponad trzy procent.

Wyniki pokazują, że największy na świecie sprzedawca hamburgerów, który radził sobie jak dotąd lepiej niż konkurenci mimo kryzysu gospodarczego, nie jest w pełni odporny na zaciskanie pasa w Europie i wyższe koszty surowców i pracy w Stanach Zjednoczonych.
McDonald's podał w czwartek, że w lutym globalna sprzedaż w jego restauracjach otwartych od przynajmniej 13 miesięcy wzrosła o 7,5 procent.
Analitycy ankietowani przez Thomson Reuters spodziewali się globalnego wzrostu sprzedaży o 7,7 procent, a sondaż Consensus Metrix wskazywał na wzrost o 8,2 procent.
Europa, która właśnie wyprzedziła Stany Zjednoczone jako największy rynek McDonald's pod względem przychodów, zanotowała wzrost przychodów o cztery procent. Analitycy spodziewali się, że region urośnie o ponad sześć procent.
Mroźna zima zaszkodziła sprzedaży w Europie. Najlepiej radziły sobie takie kraje jak Wielka Brytania i Rosja.
