Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Od początku założyliśmy sobie, że idziemy po "gwiazdkę" – wywiad z współwłaścicielem restauracji Senses

Strona 3 z 6

Z kolei na świecie są restauracje z ponad stuletnią historią. Przez ten czas ich wystrój niewiele zmienił się, ale piękne w nich jest to, że pomimo upływu lat ciągle trwają, są w tym samym miejscu i wiadomo jakiego poziomu można tam spodziewać się. Natomiast w Polsce jest gonitwa za modą w kuchni – pizza, suszi, ramen. W gastronomii, szczególnie polskiej, dużo miejsc otwiera się i szybko zamyka. Człowiek nie jest w stanie przyzwyczaić się do konkretnego miejsca i spotkać lokal, który funkcjonuje przez długi czas, jest rzadkością. Podsumowując, zarządzanie restauracją w perfekcyjny sposób, nie da nam gwarancji zysków. 

Pomówmy o przyjemniejszych spawach. Wiosną 2015 roku Pańska restauracja otrzymała gwiazdkę Michelin? Jak odebrał Pan to wyróżnienie?

Ze łzami w oczach. Natomiast wzruszenie nie wynikało z mojego szczęścia, a ogromnej radości całego zespołu Senses. Widziałem euforię i entuzjazm tych młodych ludzi, to było coś wspaniałego. Z kolei sama nagroda nie była dla mnie zaskoczeniem, bo spodziewałem się jej. Obserwując tego typu lokale na świecie, miałem świadomość, że osiągnęliśmy pułap gwiazdkowy i wyróżnienie z biegiem czasu nastąpi.

Uważam, że obecnie jesteśmy na poziomie dwóch gwiazdek i jestem przekonany, że to zostanie docenione. Nie wiem, czy już w marcu w przyszłym roku, czy może za dwa lata. Natomiast jeśli będziemy dalej tak się rozwijać i konsekwentnie iść tą drogą, to się opłaci.

Co Pana zdaniem zdecydowało, że to właśnie Senses, a nie inna restauracja została nagrodzona? Co ją wyróżnia pośród innych?

Absolutnie wszystko. Serwis, wejście, sposób rezerwacji, dobór win do potraw, podejście sommeliera, zastawa, wystrój i przede wszystkim dania i ich kunszt. W restauracji nagrodzonej gwiazdką Michelin nie mogą pojawiać się w karcie menu propozycje odtwórcze. Szef kuchni musi być artystą i wykreować potrawy. Kuchnia ma być stworzona w sposób wyjątkowy i wyszukany. I to jest ten główny wyróżnik.

Gwiazdek Michelin nikt nie daje jako prezent pod choinkę, trzeba spełniać pewne normy. My od początku założyliśmy sobie, że idziemy po gwiazdkę i pod tym kątem wszystko planowaliśmy, zaczynając od pracy z architektem, ludźmi od wentylacji, oświetlenia. Opracowaliśmy odpowiedni układ stolików, zakup krzeseł – nasze fotele zostały specjalnie zaprojektowane pod wystrój Senses, biorąc pod uwagę ich design, ale przede wszystkim komfort jaki muszą dać, ponieważ kolacja u nas trwa minimum trzy godziny.

więcej informacji:

Krzysztof Janiszewski RSS ALERT    /    Senses RSS ALERT    /    Genesis RSS ALERT    /    resturacje RSS ALERT    /    wywiad RSS ALERT    /    Gwiazdka Michelin RSS ALERT    /    rynek restauracji RSS ALERT    /    rynek restauracyjny w Polsce RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!