PizzaPortal.pl: Platformy do zamawiania jedzenia mają olbrzymi potencjał wzrostu (wywiad)
Penetracja zamawiania jedzenia online w Polsce wynosi 3-4%, a na rynkach rosnących to od 12% nawet do ponad 20%, co wskazuje, że możemy spodziewać się dalszego, dynamicznego rozwoju tego segmentu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl.

Portalspozywczy.pl: PizzaPortal.pl działa na rynku delivery od 7 lat. Jak wyglądały początki ?:
Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl: Początki działalności serwisu PizzaPortal.pl sięgają 2010 roku. Jako pierwsi na rynku zupełnie zmieniliśmy możliwość zamawiania jedzenia przez internet, rezygnując z formy telefonicznej, faxu i SMSów. Wprowadziliśmy system zamówień wysyłanych na opatentowane i produkowane we własnym zakresie terminale oraz metodę płatności online wraz z punktami kredytowymi. Serwis PizzaPortal.pl bardzo szybko wyrósł na lidera internetowego rynku gastronomicznego w Polsce. W 2011 roku przejęliśmy NetKelner.pl oraz Szamę.pl, a następnie połączyliśmy się z serwisem Delivero.pl, dzięki czemu zbudowaliśmy największą bazę restauracji w tamtym czasie oraz poczyniliśmy inwestycje w marketing, które zaowocowały wzrostem liczby użytkowników.
Jak rozwijał się rynek dostaw i jak wzrastała liczba klientów?
Obecnie obserwujemy dynamiczny wzrost rynku HoReCA (6-7% CAGR). Na co dzień widzimy poprawiający się standard obsługi, wystroju lokali, zwiększony wybór i wyższą jakość oferowanych dań. Restauracje dostrzegają również ogromny potencjał rynku dostaw, który może stanowić źródło dodatkowego dochodu – w Europie Zachodniej dochodzącego do 40% całości sprzedaży. Naturalnie, wraz z rozwojem internetu i technologii mobilnych, daje się zaobserwować rozwój platform do zamawiania jedzenia online. Choć w Polsce początki tego segmentu sięgają kilku lat wstecz, nadal ma on olbrzymi potencjał wzrostu. Penetracja zamawiania jedzenia online w Polsce wynosi 3-4%, a na rynkach rosnących to od 12% nawet do ponad 20%, co wskazuje na to, że możemy spodziewać się dalszego, dynamicznego rozwoju tego segmentu. Drogę takiej przemiany przeszły już kraje Europy Zachodniej, gdzie w ostatnich latach zamówienia online rosły w tempie 25% rocznie, podczas gdy telefoniczne wyraźnie spadały.
Klienci dostrzegli już benefity zakupów online, szczególnie przy nabywaniu biletów lotniczych czy rezerwacji noclegów w hotelach. Taki sam będzie kierunek zmian w zamawianiu jedzenia. Jest to dużo wygodniejsze, gdyż mamy wybór wielu restauracji w jednym miejscu, możemy porównać ich ofertę, zapoznać się z oceną innych klientów, a ponadto mamy możliwość zapłacenia online, co jest korzyścią dla klienta. Współpraca z takim partnerem jak PizzaPortal.pl to ogromny potencjał wzrostu w obszarze sprzedaży przez internet, który restauratorzy dostrzegają. Dzięki zewnętrznej obsłudze zamówień internetowych restauracje mogą skupić się na swojej głównej kompetencji – przygotowywaniu dobrych jakościowo posiłków.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.