• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Po co pichcić, jeśli można zamówić. Nowe trendy w gastronomii

Aplikacje do zamawiania potraw z dostawą namieszały na rynku gastonomii. Efektem są nowe modele biznesowe, np. wirtualne kuchnie. A to dopiero początek - informuje w piątek "Puls Biznesu".
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 09-03-2018, 08:58
Po co pichcić, jeśli można zamówić. Nowe trendy w gastronomii
fot. Shutterstock

Coraz więcej Polaków jada posiłki, których nie przyrządza samodzielnie. Potwierdzają to wyniki raportu „Polska na talerzu 2017” przygotowanego przez IQS, według którego ponad połowa krajan stołuje się na mieście — zarówno w powszednie dni tygodnia, jak i w weekendy. Głównym powodem jest, jak się okazuje, brak czasu na przygotowanie posiłków. Z tego wynika również coraz większa popularność aplikacji do zamawiania jedzenia, dzięki którym użytkownik może otrzymać wybraną potrawę nawet w pół godziny.

Krzysztof Radoszewski, dyrektor generalny Uber Eats w Polsce mówi, że widać dużą zmianę w wyborze dań oferowanych w dostawie. Wcześniej był to przede wszystkim tzw. comfort food, czyli pizza lub burgery, po które użytkownicy sięgali najczęściej w piątek wieczorem lub w pozostałe dni weekendu. Obecnie, dzięki różnorodnej ofercie gastronomicznej i cenowej, Polacy coraz częściej decydują się na zamawianie jedzenia również na co dzień.

Jednak, jak podkreślają specjaliści, pojawienie się aplikacji do zamawiania potraw z dostawą jest dopiero początkiem zmian, jakie zachodzą na polskim rynku gastronomicznym. Agata Godlewska, redaktor naczelna magazynu „Food Service” mówi, że wciąż jesteśmy daleko za takimi państwami, jak Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone, w których dostawy jedzenia stanowią dużą część zysków restauracji. W Polsce wzrost tego typu zamówień jest zauważalny zaledwie od roku. Ponadto punkty gastronomiczne nie są jeszcze przygotowane, aby obsługiwać je w przemyślany sposób. Jednak mamy duży potencjał, a rynek dostaw jest wyraźną niszą do zagospodarowania. Według niej za 2-3 lata będzie to znacznie większy kanał sprzedaży dla restauracji i nie będą go ignorować.

Obecnie dostawy są — jak podkreśla ekspertka — nowym sposobem dotarcia do klienta, a także sposobem na promocję. Są postrzegane jako pewnego rodzaju atrakcja i ułatwienie, co potwierdzają również sami restauratorzy.

Więcej w "Pulsie Biznesu". 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!