Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Polska wśród 10 najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie - raport

Strona 2 z 3

Najwyższy odsetek nowych produktów odnotowano we Francji (11 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się Stany Zjednoczone (10 proc.), Wielka Brytania (10 proc.), Hiszpania (8 proc.) i Niemcy (6 proc.). Z kolei 4 proc. wszystkich nowych pizz wprowadzanych do obrotu na świecie miało swoją premierę w Polsce, co uplasowało kraj nad Wisłą na 8 miejscu w rankingu dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie.

– Istnieje mała szansa, że sektor sprzedaży detalicznej pizzy w USA będzie miło wspominał rok 2015. W związku z poprawą sytuacji gospodarczej konsumenci zaczęli zastępować sprzedawaną detalicznie pizzę droższymi usługami w zakresie sprzedaży i dostawy żywności. W związku z tymi zmianami oraz w wyniku gwałtownego rozwoju sieciowych pizzerii oferujących szybką obsługę i swobodną atmosferę producenci mrożonych pizz odczuwają obecnie ogromną presję - mówi Alex Beckett, analityk globalnego rynku produktów żywnościowych i napojów w firmie Mintel.

- Z kolei w Europie właściciele marek pizzy detalicznej zainwestowali w podniesienie wartości i jakości w celu zwiększenia swojej konkurencyjności w obliczu zagrożenia ze strony branży gastronomicznej, wzmacniając tym samym aktywność w zakresie wprowadzania nowych produktów na rynek – dodaje.

Chociaż w USA toczy się bój o klientów, którzy rezygnują z pizzy na rzecz dodatkowych opcji gastronomicznych, wygląda na to, że możliwości w segmencie premium na rynku sprzedaży detalicznej są coraz większe.

Według badań firmy Mintel prawie trzy piąte (58 proc.) fanów pizzy w USA twierdzi, że kupowaliby więcej mrożonych pizz, gdyby zawierały one więcej wyszukanych składników. W grupie wiekowej 25-34 wskaźnik ten wzrasta do 72 proc.. Co więcej ponad połowa (55 proc.) konsumentów w USA jest zdania, że kupowaliby mrożone pizze częściej, gdyby nie były one tak bardzo przetworzone.

Region Azji i Pacyfiku rozwija się najszybciej pod względem nowych pizz

Europa może być na pierwszym miejscu, oceniając po liczbie nowych pizz wprowadzanych na rynek, ale to w regionie Azji i Pacyfiku odnotowuje się najszybszy wzrost innowacji dotyczących pizzy.

Na region Azji i Pacyfiku przypadało w 2015 roku 11 proc. globalnych innowacji, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w 2011 r., kiedy to wskaźnik ten wyniósł 6 proc..

Ponadto badania firmy Mintel wykazały, że większa liczba nowych produktów wprowadzonych na rynek Azji i Pacyfiku w 2015 roku jest bezpośrednio związana z gwałtownym wzrostem liczby nowych pizz przeznaczonych do odgrzania w mikrofalówkach. W 2013 r. trzy na dziesięć (30 proc.) nowych pizz reklamowano jako nadające się do odgrzania w mikrofalówce, zaś w 2015 r. liczba ta gwałtownie wzrosła do 58 proc.

więcej informacji:

pizza RSS ALERT    /    rynek pizzy RSS ALERT    /    pizzerie RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Alex Beckett RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.236.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!