Andrzej Jackiewicz, prezes CHI, twierdzi, że Polacy wciąż nie mają nawyku częstego picia kawy poza domem, przygotowują ją byle jak. Dlatego potencjalnie pole do ekspansji jest ogromne. W Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni tzw. markowych, podczas gdy w Europie średnio jest ich dwa razy więcej. Rekordy bije Wielka Brytania - tam na milion mieszkańców przypada aż 85 kawiarni. Dlatego mamy potencjał do dalszego rozwoju. Realne jest, że za pięć lat nasz biznes będzie dwu-trzykrotnie większy niż teraz.

Jak informuje Rzeczpospolita obecnie ponad 50 proc. kawiarni Costa Coffee działa w centrach handlowych. Około 30 proc. przypada na ulice handlowe, a reszta to inne lokalizacje, takie jak lotniska czy biurowce. Centra handlowe przez wiele lat były głównymi miejscami, w których uruchamiano nowe sklepy i punkty usługowe. Wynikało to bezpośrednio z oczekiwań konsumentów oraz z zapotrzebowania rynku na powierzchnie handlowe o wysokim standardzie. Klienci szybko zachłysnęli się takimi miejscami i uwielbiali w nich spędzać czas całymi dniami, w towarzystwie rodzin, przyjaciół, znajomych. Jednak, podobnie jak ma to miejsce z innymi zachowaniami i zwyczajami konsumenckimi, te także się zmieniają i od dłuższego czasu centra tracą siłę przyciągania.