• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Przewodniczący RN AmRest: Strategia globalnego rozwoju przyniesie rezultaty

- Pierwszy kwartał 2013 był kolejnym udanym dla AmRest kwartałem. Pomimo niepewności i słabych nastrojów wśród konsumentów na całym świecie udało nam się osiągnąć wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach na których działamy - powiedział Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest.
  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2013, 10:44
Przewodniczący RN AmRest: Strategia globalnego rozwoju przyniesie rezultaty
Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest; fot. za 123people.pl

McGovern podkreślił, że jest szczególnie zadowolony z obiecujących otwarć restauracji La Tagliatella na Nowych Rynkach. - Jakość serwowanego jedzenia, wystrój i obsługa są bardzo dobrze odbierane przez naszych klientów we wszystkich nowych krajach. Jest to dla mnie potwierdzeniem globalnych perspektyw dla naszej marki własnej. Wyniki osiągane na Nowych Rynkach są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Jesteśmy przygotowani na dalsze inwestycje w tym segmencie, by przed podjęciem decyzji o pełnym zaangażowaniu w dalszy rozwój restauracji zdobyć więcej informacji i potwierdzić, że w pełni one działają - skomentował przewodniczący RN.

Rosja jest w dalszym ciągu najlepiej prosperującą dywizją AmRestu. Wyniki sprzedaży na tym rynku systematycznie się poprawiają, dodatkowo spółka zwiększa tempo otwarć. Sytuacja na innych rynkach poprawia się w porównaniu z początkiem roku.

- Nowo otwarte restauracje w największych miastach Hiszpanii osiągają bardzo dobre wyniki, podczas gdy mniejsze miasta są jeszcze ciągle pod
presją. W Europie Środkowo Wschodniej po gorszym początku roku sytuacja zaczyna się poprawiać. Klienici są jednak w dalszym ciągu bardzo ostrożni i nastawieni na segment "value". Patrząc w przyszłość jestem przekonany, że nasza strategia globalnego rozwoju AmRest przyniesie oczekiwane rezultaty - powiedział Henry McGovern.

Zarząd AmRest jest optymistyczny w stosunku do przyszłości, z uwagi na pojawiające się sygnały poprawy sytuacji makroekonomicznej. Dodatkowo,
obserwując inflację i stopy procentowe w okolicach historycznych minimów spodziewane jest osłabienie presji kosztowej w najbliższych miesiącach.

- Z uwagi na fakt, iż na głownych rynkach klienci są w dalszym ciągu bardzo wrażliwi na ceny, AmRest będzie skupiał się na oferowaniu produktów o bardzo korzystnym współczynniku ceny do jakości. Na nowych rynkach prowadzone będą działania mające na celu realizację planu dalszego rozwoju. W roku 2013 otwarte zostanie ponad 100 restauracji. Roczne nakłady inwestycyjne wyniosą około 400 mln zł. Strategicznie, w wyniku dobrych wyników sprzedażowych w Rosji w ostatnich dwunastu miesiącach, skupiamy sie na poszukiwaniach okazji do dalszego rozwoju istniejącego na tym rynku portfela restauracji i ich zasięgu - dodał przewodniczący rady nadzorczej.

W I kwartale br. AmRest powiększyła się o 24 nowe restauracje, włączając otwarcia La Tagliatella na nowych rynkach: w Chinach, Indiach, Niemczech, Francji i USA (tzw. "Nowe Rynki"). Łączna liczba lokali w portfolio grupy to obecnie 682. Ponadto w pierwszych trzech miesiącach 2013 r. spółka zanotowała wzrost przychodów o 11,8 proc. do 609 milionów zł. Skonsolidowana EBITDA obciążona kosztami ekspansji na Nowych Rynkach wyniosła 52 miliony zł, a EBITDA z wyłączeniem kosztów ekspansji na Nowych Rynkach - 66 milionów zł. Wynik netto obciążony kosztami ekspansji na Nowych Rynkach to strata w wysokości 9,4 millonów zł.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!