Rozkwita kultura koktajlowa. Przybywa dedykowanych im barów (wywiad)
- Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
- Data: 03-07-2018, 19:48

Portalspozywczy.pl: Polacy coraz chętniej sięgają po wyszukane drinki. W tym roku oprócz Restaurant Week i Fine Dining Week zorganizowaliście także World Class Coctail Festival promujący polską scenę koktajlową. Jak duże było zainteresowanie tą imprezą?
Maciek Żakowski: Zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Nieśmiało, na bazie doświadczeń festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week, liczyliśmy na 5000 gości w całym kraju. Tymczasem już w czerwcowej pionierskiej edycji udział wzięło ok. 8500 gości. W tak innowacyjnej formule na skalę światową to niezwykłe, iż aż tyle osób zdecydowało się na wyjście na koktajl światowej klasy "przez internet". Codziennie otrzymujemy kilkadziesiąt zapytań o datę kolejnej edycji, zarówno od gości, jak i festiwalowych barów oraz restauracji.
Kilka lat temu zaczął się wysyp pijalni wódki, w których za niską cenę można kupić mocny alkohol. Teraz przybywa coctail barów. Czy świadczy to o pewnej zmianie kultury picia w Polsce?
Ubiegły rok faktycznie przyniósł moc innowacji alkoholowych oraz nowoczesnych receptur, a liczba miejsc oferujących wyszukane koktajle zaczęła diametralnie i proporcjonalnie do zainteresowania rosnąć. Popularne stały się stare i dobrze znane koktajle w odświeżonych, autorskich i sezonowych odsłonach. Pojawiło się myślenie, że klasyczne wyjście na drinka powinno być czymś więcej – powinno dostarczać radości ze spędzania wspólnego czasu i odkrywania nowych smaków. Goście szukają także rozwiązań alkoholowych, które będą idealnie sprawdzać się w roli zwieńczenia wieczornej kolacji, co bezpośrednio związane jest ze zwiększoną częstotliwością odwiedzania i umawiania spotkań towarzyskich w restauracjach. Cocktail bary są miejscem, które, w przeciwieństwie do pijalni wódki, gdzie obowiązuje zasada szybkiego picia w zgiełku, oferują spokój i większą możliwość skupienia się na alkoholu jako takim. Ponadto bardzo rozwija się rynek "cocktaili alkoholowych bez alkoholu", które po wprowadzeniu na stałe do karty ORZO Cocktail Bar stały się szybko niezwykle popularne.
komentarze (0)