Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
HoReCa

Rozkwita kultura koktajlowa. Przybywa dedykowanych im barów (wywiad)

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2018, 19:48
Ubiegły rok przyniósł moc innowacji alkoholowych oraz nowoczesnych receptur, a liczba miejsc oferujących wyszukane koktajle zaczęła diametralnie rosnąć. Prężnie rozwija się także rynek "cocktaili alkoholowych bez alkoholu" – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciek Żakowski, właściciel agencji Planoia oraz współtwórca Restaurant Week, Fine Dining Week, World Class Cocktail Festival i sieci Orzo People-Music-Nature.
Rozkwita kultura koktajlowa. Przybywa dedykowanych im barów (wywiad)
Maciek Żakowski, właściciel agencji Planoia oraz współtwórca Restaurant Week, Fine Dining Week, World Class Cocktail Festival i sieci Orzo People-Music-Nature.

Portalspozywczy.pl: Polacy coraz chętniej sięgają po wyszukane drinki. W tym roku oprócz  Restaurant Week i Fine Dining Week zorganizowaliście także World Class Coctail Festival promujący polską scenę koktajlową. Jak duże było zainteresowanie tą imprezą?

Maciek Żakowski: Zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Nieśmiało, na bazie doświadczeń festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week, liczyliśmy na 5000 gości w całym kraju. Tymczasem już w czerwcowej pionierskiej edycji udział wzięło ok. 8500 gości. W tak innowacyjnej formule na skalę światową to niezwykłe, iż aż tyle osób zdecydowało się na wyjście na koktajl światowej klasy "przez internet". Codziennie otrzymujemy kilkadziesiąt zapytań o datę kolejnej edycji, zarówno od gości, jak i festiwalowych barów oraz restauracji.

Kilka lat temu zaczął się wysyp pijalni wódki, w których za niską cenę można kupić mocny alkohol. Teraz przybywa coctail barów. Czy świadczy to o pewnej zmianie kultury picia w Polsce?

Ubiegły rok faktycznie przyniósł moc innowacji alkoholowych oraz nowoczesnych receptur, a liczba miejsc oferujących wyszukane koktajle zaczęła diametralnie i proporcjonalnie do zainteresowania rosnąć. Popularne stały się stare i dobrze znane koktajle w odświeżonych, autorskich i sezonowych odsłonach. Pojawiło się myślenie, że klasyczne wyjście na drinka powinno być czymś więcej – powinno dostarczać radości ze spędzania wspólnego czasu i odkrywania nowych smaków. Goście szukają także rozwiązań alkoholowych, które będą idealnie sprawdzać się w roli zwieńczenia wieczornej kolacji, co bezpośrednio związane jest ze zwiększoną częstotliwością odwiedzania i umawiania spotkań towarzyskich w restauracjach. Cocktail bary są miejscem, które, w przeciwieństwie do pijalni wódki, gdzie obowiązuje zasada szybkiego picia w zgiełku, oferują spokój i większą możliwość skupienia się na alkoholu jako takim. Ponadto bardzo rozwija się rynek "cocktaili alkoholowych bez alkoholu", które po wprowadzeniu na stałe do karty ORZO Cocktail Bar stały się szybko niezwykle popularne.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!