• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

strefa premium

Rynek producentów sprzętu idzie w dół pod kątem jakości (wywiad)

Producenci sprzętu do gastronomii zaczęli bazować na tańszych kompozytach, które nie spełniają swojej roli i sprzęt szybko psuje się – powiedział Jurek Sobieniak, kucharz i właściciel lokali „Sypka Mąka” oraz „Deska i kreska”
  • Autor: Jakub Szymanek
  • Data: 29-07-2021, 16:36
Rynek producentów sprzętu idzie w dół pod kątem jakości (wywiad)
Jurek Sobieniak w rozmowie z nami opowiedział m.in. o problemach, z jakimi borykają się obecnie restauratorzy. / fot. Instagram

Jakub Szymanek: Skończył się lockdown. Gastronomia zaczęła działać i pojawiły się nowe problemy, tym razem ze sprzętem. Skąd takie kłopoty?

Jurek Sobieniak: Kilka lat temu rozmawiałem z moim kolegą o tym, jak będzie wyglądać przyszłość, jeśli chodzi o sprzęt gastronomiczny. Stwierdziliśmy wówczas, że restauratorzy będą musieli wybierać między lepszym a gorszym sprzętem do kuchni. Natomiast obecnie ciężko jest stwierdzić, który sprzęt jest gorszy, a który lepszy, ponieważ większość firm uginając się pod naporem tego, co się dzieje na rynku i kiepskiej jakość kompozytów, z których są robione sprzęty, a które na pozór wyglądają jak te lepsze, składa z nich swój sprzęt, co finalnie odbija się na jakości i to tych firm, które dotychczas utrzymywały wysoki poziom jakości. W związku z tym wybierając nowy sprzęt do tej pory sugerowałem się firmą, co okazało się błędem.

Dlaczego błędem?

Po pięciu latach w „Sypkiej Mące” na Ursynowie przyszedł czas na wymianę tak zwanej dzieży, czyli misiarki, którą można m.in. kręcić biszkopt i ciasto na chleb czy pizzę. Kupiliśmy nowy sprzęt od tego samego producenta co pięć lat temu, biorąc pod uwagę wygląd i specyfikację. I później okazało się, że jednak specyfikacja jest inna. Mimo że dystrybutor sprzedał nam taką samą dzieżę jak ta, którą mieliśmy wcześniej, to pojawił się problem już na samym początku, bo misiarka nie działała tak, jak powinna. Wyłączała się i wyglądała jakby misa w niej, była od innego kompletu. Oddaliśmy ją do naprawy i dostaliśmy ekspertyzę, że to nasza wina, bo musiało być robione za ciężkie ciasto. Natomiast z naszej strony to było niemożliwe, ponieważ dzieża wyłączała się niezależnie od tego, co mieszało się w niej. Powiedziano nam dodatkowo, że to nie jest sprzęt do ciężkiego ciasta, czyli wychodzi na to, że za ponad 4000 złotych kupiliśmy sprzęt do robienia biszkoptów, mieszania farszu i ciasta naleśnikowego.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!