• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sfinks Polska wyda 30 mln zł na inwestycje w 2015 r. Otworzy ok. 18 restauracji

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska potwierdził, że budżet na inwestycje spółki w 2015 r. wynosi 30 mln, z czego większa część będzie pochodzić z środków (zysk EBITDA), a na pozostałe z finansowania zewnętrznego. Spółka chce otworzyć w tym roku 18 restauracji i odświeżać lokale sieci Sfinks oraz Chłopskie Jadło.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2015, 12:05
Sfinks Polska wyda 30 mln zł na inwestycje w 2015 r. Otworzy ok. 18 restauracji
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska; fot. ŻelaznaStudio/PTWP

Zgodnie z opublikowaną strategią plany Sfinks Polska obejmują głównie rozwój sieci restauracji Sphinx. W I kwartale tego roku nowe restauracje tej marki pojawią się w Kołobrzegu (Galeria Hosso) i w Warszawie (Błękitny Wieżowiec). W I półroczu powinny zostać także uruchomione restauracje m.in. w Malborku, Krakowie, Lublinie, Wrocławiu i Warszawie. Na drugą połowę roku spółka zaplanowała kolejne otwarcia w stolicy i innych miastach.

Jednocześnie wiele nowych umów jest w fazie negocjacji. W planach są otwarcia restauracji w lokalizacjach samodzielnych, jak i w centrach handlowo-usługowych.

Co ciekawe, we Wrocławiu otwarta zostanie największa do tej pory restauracja sieci, która zlokalizowana będzie na zmodernizowanym dworcu PKP we Wrocławiu. Lokal będzie miał ponad 1200 mkw. powierzchni. Obecnie sieć otwiera restauracje nie mniejsze niż 300 mkw.

W 2015 r. spółka zamknie także 2-3 restauracje, które - według zarządu - i tak są albo nierentowne, albo lokale nie spełniają wymogów sieci.

Sfinks Polska już negocjuje umowy najmu lokali na 2016 i 2017 rok, które zakładają także otwarcia restauracji Chłopskie Jadło i Wook.

Wszystkie nowe restauracje Sfinks będą otwierane według nowego konceptu. Wystrój ten zakłada, że sala zostaje podzielona na kilka stref. Pojawiają się udogodnienia dla rodzin z dziećmi - przestronne miejsce zabaw i parking dla wózków. Ustawiane są także wygodne kanapy. Ponadto działające już restauracje Sphinx przechodzą lifting. W tym roku wszystkie lokale czekają delikatne remonty (np. malowanie ścian) - na okoliczność świętowania 20-lecia otwarcia pierwszej restauracji Sphinx. Ponadto 4-5 lokali przejdzie gruntowny remont, który pozwoli dostosować ich wystrój do nowe koncepcji. Fala takich modernizacji czeka sieć w 2016 r. Plan zakłada, że w 2017 r. już wszystkie lokale będą miały nowy wystrój.

Zmiany to domena także pozostałych sieci w portfolio Sfinks Polska. Wystrój zmienia także 10-ciu lokali Chłopskie Jadło, a możliwa jest także zmiana koncepcji funkcjonowania Wook'a. W lokalu w hotelu Marriott w Warszawie testowany jest koncept typu "You Can Eat". Klienci mogą za daną kwotę jeść ile chcą (nie dotyczy alkoholi czy ciepłych napojów). Spółka rozważa wzdrożenie tej idei we wszystkich lokalach. Zdaniem zarządu, jest to koncepcja, jakiej w Polsce jeszcze nie ma i, w zasadzie, żaden z konkurentów nie jest w stanie jej wdrożyć.

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx, 10 restauracjami Chłopskie Jadło i 5 restauracjami Wook.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!