Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sfinks ze stratą netto 1,7 mln w I kw. 2017 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-05-2017, 07:28
Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, w I kwartale 2017 r. osiągnęła przychody jednostkowe w wysokości 42,88 mln zł oraz EBITDA w wysokości 2,00 mln zł. Strata netto w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego wyniosła 1,7 mln PLN, co oznacza spadek o 7,1 mln PLN w porównaniu z wynikiem netto w okresie porównywalnym.
Sfinks ze stratą netto 1,7 mln w I kw. 2017 r.
Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska S.A. fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2017r. wyniosły 42,9 mln PLN, przy kosztach własnych sprzedaży na poziomie 38,2 mln PLN. Spółka odnotowała spadek rentowności sprzedaży o 0,4 p.p. w stosunku do rentowności osiągniętej w pierwszym kwartale 2016 r. Jak podano, głównym czynnikiem wpływającym na rentowność działalności jest utrzymująca się presja płacowa. Pomimo dostosowania cen sprzedaży udział kosztów wynagrodzeń w restauracjach w przychodach gastronomicznych wzrósł o 3,6 p.p. Dodatkowym czynnikiem pomniejszających rentowność sieci jest wzrost amortyzacji majątku w restauracjach o 0,2 mln zł (tj. o 0,5 p.p) w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego, który wynika z inwestycji w sieć restauracji
przeprowadzonych w 2016 r.

– Analizując nasze wyniki za I kwartał 2017 w odniesieniu do danych za I kwartał 2016, obejmujący okres od grudnia do lutego, należy wziąć pod uwagę, że mieliśmy wówczas do czynienia z przesunięciem okresu obrachunkowego, co zaburza bezpośrednią porównywalność, a tymczasem w gastronomii nie można rozpatrywać wyników w oderwaniu od czynnika sezonowego. Jeśli zatem odniesiemy nasze wyniki do okresu styczeń-marzec 2016 r., kiedy przychody ze sprzedaży wyniosły 42,56 mln zł, okazuje się, że w raportowanym właśnie kwartale zanotowaliśmy ich wzrost. Co istotne zwiększenie obrotów wypracowaliśmy przy sieci mniejszej o 4 lokale oraz pomimo ubiegłorocznej korekty cen, jaką wprowadziliśmy w odpowiedzi na rosnące koszty płac. W I kwartale 2017 r. rentowność na sprzedaży utrzymała się na zbliżonym poziomie do wskaźników notowanych w okresie od stycznia do marca zeszłego roku. Ponadto pod względem sprzedaży na podkreślenie zasługuje też bardzo dobry wynik Chłopskiego Jadła, które zwiększyło obroty w minionym kwartale o blisko 22% – wyjaśnia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!