Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sieć Chłopskie Jadło stawia na muzyką ludową

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-02-2017, 11:42
W restauracjach Chłopskie Jadło, należących do Sfinks Polska, można usłyszeć nagraną specjalnie na potrzeby sieci oryginalną muzykę ludową. Utwory wykonuje zespół „Tęcza” z podwarszawskiej Nowej Woli, a akompaniuje mu kapela złożona z profesjonalnych  muzyków.
Sieć Chłopskie Jadło stawia na muzyką ludową
fot. materiały prasowe

W restauracjach będzie można usłyszeć pięć ścieżek dźwiękowych, nagranych specjalnie dla sieci. Utwory wywodzą się z Małopolski i Śląska, Podkarpacia, Mazowsza, Lubelszczyzny, Podlasia a także pogranicza polsko-litewskiego.

Jak przedstawia sieć, część z tych utworów to klasyka polskiego folkloru muzycznego – „Szła dzieweczka do laseczka”, „Czerwone jabłuszko” czy „Hej bystra woda”. Na ścieżkach dźwiękowych znalazło się także wiele innych pieśni i tańców ludowych takich jak kujawiaki, oberki, krakowiaki czy polki. Dobór melodii i piosenek jest efektem kilkumiesięcznej pracy i przeszukiwania archiwów etnograficznych oraz nagrań terenowych.

Sfinks Polska zarządza 113 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining), 13 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), a także pubem Bolek w Warszawie.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!