Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
HoReCa

Sieć Fornetti chce prześcignąć McDonalda

Sieć mini-piekarni Fornetti chce do 2015 roku prześcignąć McDonald's w Polsce pod względem liczby lokalizacji. Obecnie w Polsce działa ponad 200 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. Spółka zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć.

Sieć Fornetti chce prześcignąć McDonalda
Piotr Panasiewicz, prezes Fornetti Polska. Fot. Newseria

Niedawno Fornetti przeszło największy lifting w swojej 15 letniej historii. Sieć należy m.in. do inwestorów instytucjonalnych oraz do osób fizycznych, w tym do Piotra Panasiewicza - specjalisty do spraw restrukturyzacji, byłego dyrektora ds. inwestycji w amerykańskim funduszu Highlander Partners i obecnego prezesa zarządu spółki.

- Już od ubiegłego roku w sieci trwa proces wdrożenia nowego, eleganckiego projektu wizualnego placówek oraz wprowadzania dużej ilości nowych produktów, który ma pomóc zarówno przyciągnąć klientów, jak i zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do nawiązywania współpracy. Od początku 2013 roku spółka uruchomiła 26 nowych punktów sprzedaży. Według najnowszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86 proc. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty - mówi Piotr Panasiewicz, prezes Fornetti.

Sieć planuje dynamiczny rozwój franczyzy. - Nie pobieramy opłat za przystąpienie do sieci, partnerzy otrzymują od nas darmowy projekt wizualny i techniczny lokalu oraz wsparcie koordynatora w pozyskaniu pozwoleń i otwarciu punktu. Nowi franczyzobiorcy finansują jedynie dostosowanie lokalu do wymagań identyfikacji marki, a partnerzy, którzy mają już własne lokale gastronomiczne mogą dostać od nas piec do wypieku za darmo wraz z przeszkoleniem jak prowadzić tzw. kącik Fornetti - mówi Panasiewicz.

Proces restrukturyzacji spółki obejmował również całkowitą zmianę procesów logistycznych. Spółka zrezygnowała z własnej bazy transportowej i w tej chwili korzysta w z outsourcingu. Oszczędności pozwoliły zaoferować wyższą marżę franczyzobiorcom, która dzisiaj przekracza 50 proc. - Koszty uruchomienia lokalu w sieci Fornetti, czyli 60-80 tys. zł - zwracają się już w 12 miesięcy, przy założeniu, że mamy przeciętnie dziesięciu klientów na godzinę. Sprawdzony koncept, szybki zwrot oraz niskie ryzyko inwestycji to główne cechy których dziś poszukują potencjalni partnerzy - mówi Panasiewicz.

Spółka proponuje klientom ponad 60 rodzajów przekąsek. Wśród nich znajdują się produkty na wagę i na sztuki, słodkie i słone, są to charakterystyczne dla Fornetti małe francuskie ciasteczka. - Nasza fabryka Fornetti we Wrocławiu codziennie przygotowuje mrożone ciasteczka i przekąski, które rozsyłane są po całej Polsce i wypiekane na miejscu w piecach. Ciasto jest wałkowane i składane aż 144 razy. Ponadto część produkcji odbywa się w tradycyjny ręczny sposób - mówi Piotr Panasiewicz. W fabryce oraz w punktach własnych Fornetti zatrudnionych jest 211 osób.

-Jeżeli utrzymamy założony w biznesplanie wzrost liczby placówek, w przyszłym roku uruchomimy drugą zmianę produkcyjną w fabryce we Wrocławiu. W tej chwili zakład pracuje na 40 proc. mocy produkcyjnych, więc od tej strony jesteśmy przygotowani do dynamicznego wzrostu sprzedaży. W 2014 roku chcemy nadal otwierać kilka nowych lokalizacji miesięcznie. W ten sposób w 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald's, który jest dzisiaj największą pod względem liczby placówek siecią gastronomiczną w Polsce - mówi Panasiewicz.

Oprócz sieci franczyzowej Fornetti rozwija też sprzedaż produktów do sieci detalicznych w postaci mrożonek do samodzielnego wypieku w domu. Wcześniej wypieki tej marki dostępne były tylko w wybranych sklepach, obecnie można je kupić w takich sieciach, jak: Kaufland, Piotr i Paweł, Real, Alma, Selgros, Polomarket i Delima.

więcej informacji:

Piotr Panasiewicz RSS ALERT    /    Fornetti RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    piekarnia RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Tomek K 2013-10-09 23:52:36
    Forza Piotr! Trzymam kciuki
  • pracownik 2014-03-25 15:17:35
    Kłamca, i oszust a nie specjalista!!!
  • Żółw 2014-03-26 23:02:07
    przy osiągnięciu tego celu ważna jest dystrybucja....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.229.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!