• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Subway zainteresowany wchodzeniem do nietypowych lokalizacji. Sandwicz w kościele?

Kościół, szpital, baza wojskowa czy kontener wiszący na wysokości 100 piętra - 24 proc. z 37 tysięcy punktów franczyzowych firmy Subway usytuowanych jest w nietypowych miejscach. Niestandardowe myślenie o lokalizacjach jest wyróżnikiem amerykańskiej sieci restauracji szybkiej obsługi. Tak rozwija się biznes w oparciu o potrzeby klienta.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-09-2012, 12:11
Subway zainteresowany wchodzeniem do nietypowych lokalizacji. Sandwicz w kościele?

- To wygoda naszych klientów zmotywowała nas do zainteresowania się nietypowymi lokalizacjami. Zaczęliśmy od wejścia do sklepów spożywczych, które chciały rozwinąć swoją ofertę w oparciu o prosty biznes. Wtedy stwierdziliśmy, że z naszym konceptem możemy zaistnieć prawie wszędzie tam, gdzie szukaliby nas nasi głodni klienci: na stadionach, w szkołach, szpitalach, na placach budów, w pralniach i tak, nawet w kościołach - mówi Don Fertman, odpowiedzialny za sprzedaż licencji Subway na świecie.

Sieć restauracji szybkiej obsługi Subway oferująca świeże sandwicze weszła na polski rynek w 2000 roku, ale istnieje od prawie 50 lat. W tym czasie w 100 krajach świata powstało ponad 37 000 franczyz marki Subway. W większości działają one w standardowych lokalizacjach, ale sieć znana jest także z umiejętności wykorzystania przestrzeni zbyt małych albo zbyt wymagających dla innych, mniej elastycznych graczy.

Sukces w wykorzystaniu różnych nietypowych lokalizacji firma zawdzięcza w dużej mierze samemu konceptowi. - Oferujemy pełnowartościowy produkt niewymagający skomplikowanego procesu produkcyjnego, a co za tym idzie niewielkiego, a w przypadku punktów satelitów - minimalnego zaplecza, co nas w gastronomi bardzo wyróżnia. 26 mkw. wystarczy, żeby regularny punkt Subway mógł sprawnie działać. Punkt satelicki zmieści się na 10 mkw. - mówi Don Fertman.

Przez 18 miesięcy punkt Subway ulokowany w kontenerze i podnoszony przez dźwig, dostarczał sandwicze budowniczym 105 piętrowej Freedom Tower w Nowym Jorku. Jego klienci mogli zjeść smaczny świeży posiłek z panoramą na miasto. Podobny krajobrazowy bonus dostają klienci punktu Subway ulokowanego na pływającej barce w Niemczech czy na złotych plażach Bułgarii.

Markę Subway można zobaczyć także w przestrzeniach publicznych, w Polsce nadal trudno dostępnych dla najemców komercyjnych: szpitalach, bazach wojskowych, czy kościołach. W USA otwarcie punktu Subway, np. w kościele baptystów postrzegane było przez pryzmat aktywizacji rynku pracy - jeden punkt generuje zajęcie dla około 10 osób, i rozwój lokalnej społeczności.

- W Polsce wejście do przestrzeni publicznej jest nadal trudne ze względów społecznych i ograniczeń formalnych - mówi Michał Piasecki, Regionalny Agent Rozwoju sieci Subway. - Na tę chwilę markę w Polsce rozwijamy dynamicznie głównie w standardowych lokalizacjach, ale już teraz kierunki rozwoju sieci Subway na świecie mogłyby być wyzwaniem i wskazówką dla prywatnych i państwowych właścicieli czy zarządców nieruchomości, jak inaczej patrzeć na rynek najmu i gdzie szukać potencjalnych źródeł dochodów - dodaje.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!