Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Trend health&wellness zawitał na rynek kawiarniany

Segment kawiarniany dotknęły także trend health&wellness oraz moda na slow food. Konsumenci coraz częściej oczekują kaw z upraw ekologicznych oraz certyfikowanej czy propozycji dla wegetarian i wegan (np. kawa z mlekiem roślinnym zamiast tradycyjnego UHT). Na rynku pojawiają się również lokale oferujące produkty organiczne.

Trend health&wellness zawitał na rynek kawiarniany
Slow food oraz health&wellness a rynek kawiarni w Polsce; fot. shutterstock.com

Dzisiejsze kawiarnie to nie tylko kawa. Trwa bowiem festiwal pomysłów jak przyciągnąć i przyzwyczaić polskiego konsumenta, który - tak jak w przypadku zakupów w sieciach handlowych – nie jest lojalny.

- Nieustannie dostosowujemy naszą ofertę do potrzeb i oczekiwań klientów, np. rozszerzając ofertę produktów wegańskich i bezglutenowych. W styczniu tego roku, jako pierwsza sieć w Polsce, dodaliśmy do menu na stałe opcję wyboru mleka kokosowego. Mamy również inne opcje wegańskie, takie jak mleko sojowe. Oferujemy także wegetariańskie pozycje w naszym menu na śniadanie i lunche, takie jak sałatki i kanapki – mówi Adam Mularuk, Brand President Starbucks.

W ubiegłym roku sieć pracowała także nad nową ofertą przekąsek. Od początku 2016 wprowadzono świeże propozycje na śniadanie i lunch w postaci sałatek, jogurtów i kanapek, przygotowanych codziennie rano przez baristów. Oferta ta ma być stale rozwijana.

Zdaniem Andrzeja Jackiewicza, dyrektora Costa Coffee, fit&healthy jest coraz ważniejszym trendem na rynku spożywczym, również w segmencie kawiarni. - Jesteśmy na te zmiany w pełni przygotowani. W tym roku do stałej oferty wprowadziliśmy mleko bez laktozy, mamy również produkty bezglutenowe, a także sałatki czy kawy i desery light. Nasz zespół na bieżąco monitoruje rynek – staramy się być o krok przed nadchodzącymi trendami tak, aby wychodzić naprzeciw potrzebom naszych gości. Dalsze zmiany i wprowadzanie kolejnych urozmaiceń jest zatem pewne – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

health&wellness RSS ALERT    /    Slow Food RSS ALERT    /    rynek kawiarni w Polsce RSS ALERT    /    Costa Coffee RSS ALERT    /    Andrzej Jackiewicz RSS ALERT    /    Adam Mularuk RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • patryk 2016-02-16 16:32:43
    To oczywiste, że wszyscy sprytnie korzystają z trendów. :) Patryk Rykała copywriter

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!