Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Twórcy Kekemeke: Cykl życia klienta w restauracji rzadko trwa dłużej niż rok

- Restauratorom wydaje się, że klient wraca do nich bardzo często, a to nieprawda. Nawet najbardziej lojalni klienci nie chodzą do danej restauracji częściej niż raz w tygodniu - mówią Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji Kekemeke.

Twórcy Kekemeke: Cykl życia klienta w restauracji rzadko trwa dłużej niż rok
Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji lojalnościowej Kekemeke. fot. mat. pras.

Uruchomiona w 2013 roku aplikacja Kekemeke pozwala zbierać pieczątki i wymieniać je na nagrody za pomocą smartfona. Pomysłodawcy postanowili rozwijać ten projekt w kierunku kompletnego systemu zarządzania mobilnym marketingiem w małych i średnich przedsiębiorstwach z branży HoReCa, beauty, rozrywka i innych.

- Z danych, które spływają do nas od użytkowników wynika, że nawet najbardziej lojalni klienci nie chodzą do restauracji częściej niż raz w tygodniu. Są oczywiście wyjątki typu "pan kanapka", ale co do zasady nie dotyczą one barów, burgerowni czy food trucków - mówi Adam Zajdzik.

Twórcy aplikacji zaobserwowali również, że tzw. cykl życia klienta w restauracji wynosi nie więcej niż rok. Oznacza to, że od momentu kiedy klient przychodzi do restauracji po raz pierwszy, właściciel lokalu ma rok aby go zatrzymać i zadbać o jego potrzeby.

- To nas zaskoczyło. Okazało się, że klienci z różnych powodów kontynuują zbieranie punktów w innych miejscach: zmieniają pracę, miejsce zamieszkania, trasę podróży. W efekcie przychodzą w dane miejsce coraz rzadziej aż w końcu przestają w ogóle. Natomiast można ten czas wydłużyć. Wiemy co zrobić żeby klient przychodził częściej niż raz w tygodniu albo raz na miesiąc - mówi Tomasz Bucholc.

Twórcy aplikacji postanowili szerzej zbadać zagadnienie lojalności klientów lokali gastronomicznych. W lutym 2016 roku przeprowadzili badanie na próbie 2950 ankietowanych.

- Uderzyło nas to, że tylko 10 procent ankietowanych uważa się za lojalnych wobec kawiarni. Wydawało się, że jest to idealny przykład na miejsce gdzie lojalność się sprawdza. Natomiast okazało się, że dziesiąta kawa w prezencie nie jest aż tak atrakcyjna dla klientów. Dlatego namawiamy naszych partnerów żeby skracali kartę, dawali prezent szybciej albo zrobili coś wyjątkowego. Najwięcej, bo 61 proc. badanych deklaruje lojalność wobec barów i restauracji. I rzeczywiście, to właśnie one stanowią 70 procent naszych klientów - dodaje Bucholc.

Z badania Kekemeke wynika także, że lojalność konsumentów idzie w parze z polecaniem ulubionych usług. Prawie 90 procent respondentów wskazało usługi branży gastronomicznej jako najczęściej polecane znajomym. Restauracje i bary najczęściej rekomenduje 81 proc. osób, a kawiarnie 9,5 procenta.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kekemeke RSS ALERT    /    Tomasz Bucholc RSS ALERT    /    Adam Zajdzik RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    programy lojalnościowe RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    lojalność klientów RSS ALERT    /    bary RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-04-13 02:21:40
    Programy lojalnościowe, aplikacje mobilne: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!