Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
HoReCa

Uber notuje duże straty mimo większego popytu na dostawy jedzenia

Uber zakończył II kwartał br. stratą w wysokości 1,78 mld dolarów. Przyczynił się do tego wywołany pandemią COVID-19 drastyczny spadek popytu i ograniczenia w świadczeniu usług przewozu osób, czego nie zdołał zrównoważyć wzrost zapotrzebowania na dostawy posiłków.

Uber notuje duże straty mimo większego popytu na dostawy jedzenia
Wzrost zapotrzebowania na dostawy jedzenia nie zrównoważył spadkiem popytu na przewozy osób. fot. shutterstock

Jak zauważa agencja Associated Press, wielu kierowców Ubera w USA i innych krajach świata pozostało w domach wraz z milionami osób, które poddały się samoizolacji w związku z ryzykiem infekcji nowym koronawirusem SARS-CoV-2, by ograniczyć jego rozprzestrzenianie się. Wybuch pandemii odbił się także na innych obszarach działalności Ubera poza aplikacją do kojarzenia kierowców z pasażerami i obsługi przejazdów współdzielonych, m.in. na wypożyczalniach rowerów i hulajnóg elektrycznych. Łącznie zamówienia tego rodzaju zmalały o 73 proc. rdr., a przychody z ich tytułu o 67 proc. rdr. do 790 mln dolarów (w porównaniu do 2,38 mld USD w okresie analogicznym w 2019 r.).

Choć amerykański koncern liczył na złagodzenie strat z usług nowej mobilności przez rozwój dostaw posiłków Uber Eats, cieszących się w ostatnich miesiącach rekordową popularnością, także ten oddział odnotował straty rzędu 232 mln dolarów, mimo iż jego kwartalne przychody wzrosły ponad dwukrotnie względem II kw. 2019 r. do 1,21 mld USD. W konsekwencji całkowite przychody Ubera za okres kwiecień-czerwiec 2020 r. sięgnęły 2,24 mld dolarów, co nadal oznacza 27-proc. spadek rdr. przy stałej podstawie walutowej.

Do strat Ubera w minionym kwartale dodatkowo przyczyniły się sięgające 382 mln dolarów koszty związane z restrukturyzacją i masowymi zwolnieniami, które dotknęły w maju 6700 osób - jedną czwartą stałych zatrudnionych w firmie (co nie obejmuje kierowców, których Uber uznaje za podwykonawców zleceniowych).

Mimo słabych wyników we wszystkich regionach poza Azją Pacyficzną, spółka, na której czele stoi Dara Khosrowshahi, nadal liczy na pozytywny wynik EBITDA w 2021 r. Mimo zapewnień szefa spółki, iż "nadzieja nie jest strategią, a jego zadaniem jest przygotować firmę na każdą ewentualność", część obserwatorów rynku uważa te przewidywania za nadmiernie optymistyczne. Wskazują przy tym m.in. na prowadzone w niektórych stanach USA postępowania zarzucające Uberowi naruszanie prawa pracy i zmierzające do uznania kierowców za pełnoprawnych pracowników. Wiązałoby się to z zapłatą kar oraz zaległych należności, m.in. wyrównaniem do gwarantowanych prawnie stawek minimalnych oraz płatnych nadgodzin. Oprócz Ubera z podobnymi oskarżeniami zmaga się jego główny amerykański rywal, Lyft.

więcej informacji:

Uber RSS ALERT    /    UberEats RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    dostawy jedzenia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!