- Jednakże nasz przykład pokazuje, że i tutaj można sporo "ugrać" i nie jest to tylko kwestia wizerunku - dodaje Joanna Śliwa.

Jak tłumaczy, w przypadku Unilever Food Solutions cała marka i działania nią firmowane są skierowane stricte do branży gastronomicznej, w tym przede wszystkim do sektora HoReCa, który jest naszym strategicznym kanałem. - W Unilever Food Solutions oferujemy produkty pod tymi samymi markami, które znane są konsumentom ze sklepów spożywczych, np. Lipton, Rama, Hellmann's, Knorr czy Carte d'Or. Jednakże produkty różnią się nie tylko opakowaniem (w przypadku gastronomii dużo większym), ale też recepturami. Spora część z nich w ogóle nie występuje w wersji do sprzedaży detalicznej, jak np. Primerba Knorr (czyli zioła zatopione w tłuszczu dla zachowania intensywności smaku i aromatu przez cały rok). Zawodowi kucharze mają specjalne wymagania, potrzebują produktów o odpowiednim profilu smakowym oraz funkcjonalności (np. majonezu, który nie zawiedzie ich przy przygotowywaniu garmażerki) - mówi Janina Śliwa.

Przedstawicielka UFS podkreśla, że gastronomowie mają spore oczekiwania od dostawców - liczą na bardzo dobry smak produktów, ich dużą funkcjonalność, łatwość użycia, a także na łatwość składania zamówień i niezawodność dostaw. - Jednocześnie jest to rynek bardzo wdzięczny, więc nie tylko oferujemy produkty, ale też budujemy w środowisku gastronomicznym całą sieć relacji, poradnictwa, wymiany doświadczeń i ciągłego rozwoju po obu stronach - komentuje.

Zdaniem Janiny Śliwy, segment HoReCa w Polsce ma perspektywy rozwoju. - Obecnie dużo się mówi o spowolnieniu gospodarczym, które rzutuje również na sektor HoReCa i na całą branżę gastronomiczną. Statystyki pokazują, iż w 2012 r. nieco mniej osób w Polsce korzystało z usług lokali gastronomicznych, a także ich wydatki na posiłki poza domem były nieznacznie mniejsze, niż w roku 2011. Mimo wszystko ogólna tendencja jest wzrostowa. Zmieniają się nasze zachowania oraz tryb życia, co sprawia, że coraz chętniej i liczniej korzystamy z usług hoteli, restauracji czy barów, zarówno biznesowo, jak i prywatnie. Tak więc prognozy dla sektora HoReCa powinny być optymistyczne, co nas bardzo cieszy - podsumowuje Janina Śliwa.