Zysk McDonalds w I kw. wyniósł 1,21 mld dolarów
- Autor: PAP
- Data: 25-04-2017, 18:12

Jak podała agencja AP, to wynik lepszy niż prognozowali analitycy Zacks Investment Research, którzy spodziewali się 1,32 dol. za akcję.
Łączne przychody największej na świecie sieci fast-food również okazały się w I kwartale lepsze niż szacowali specjaliści. Wyniosły 5,68 mld dol., w porównaniu z zakładanymi 5,48 mld dol.
Jak podał McDonald's, jego globalna sprzedaż w otwartych lokalach wzrosła o 4 proc., w tym sprzedaż na rynku amerykańskim - o 1,7 proc. (wobec odpowiednio 1 proc. i 0,8 proc. prognozowanych przez ekspertów Thompson Reuters).
"Nasze wysiłki, by budować lepszą (sieć) McDonald's przynoszą efekty. (...) Silnie wystartowaliśmy w 2017 rok" - napisał szef McDonald's Steve Easterbrook w komunikacie, cytowanym przez agencję Reuters. "W branży odczuwa się pilną konieczność działania w odpowiedzi na naszą strategię, by zatrzymać grono naszych stałych klientów, odzyskać tych, którzy od nas odeszli i przekonać klientów, którzy odwiedzają nas od czasu do czasu, by zostali z nami na stałe" - podkreślił.
Firma z siedzibą w Oak Brook, w stanie Illinois chce przyciągać do swych restauracji więcej klientów m.in. przez zmiany w menu. Według AP np. w amerykańskich restauracjach sieci od przyszłego roku burgery mają być przygotowywane ze świeżej, a nie mrożonej wołowiny.
Jak wskazała AP, od początku akcje McDonald's poszły w górę o 10 proc.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
McDonald's: Nowy dyrektor finansowy i dyrektor ds. globalnego łańcucha dostaw
-
Big Mac Bacon w limitowanej ofercie McDonald's. W jakiej cenie?
-
Następca McDonald's w Rosji zaliczył rekordową sprzedaż
-
30 lat temu tłumy na otwarciu McDonald's [ZDJĘCIA]
-
"Rosyjski McDonald's" odniesie sukces? Kluczowy jest jeden czynnik
-
McDonald's w Polsce od 30 lat. Zatrudnia 31 tys osób, ma 500 lokali
-
Lokale po McDonald's w Moskwie znów zostaną otwarte
-
Ponad 2 mln zł na pomoc ze sprzedaży Ukraińskiego Burgera w McDonald’s
-
Lokale McDonald's w Rosji ruszą pod nową marką
-
Kristof Hanko. Były szef polskiego McDonalds ma dziś 15 lokali sieci
komentarze (0)