Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rośnie sprzedaż lokalnych piw

Coraz lepiej sprzedają się regionalne marki piw, które przed laty przejęte zostały przez wielkie koncerny. W ubiegłym roku sprzedaż Królewskiego, dystrybuowanego przez Grupę Żywiec na Mazowszu, wzrosła o 20 proc., produkcja Warki zwiększyła się o 21 proc. Tymczasem cały rynek piwa w Polsce wzrósł w 2007 r. o 8 proc., a sprzedaż Grupy Żywiec - 7,2 proc. - informuje dziennik Polska.


Autor: Polska
Data: 29-02-2008, 13:00

Szczególną dumą Grupy Żywiec jest Specjal. W ubiegłym roku mieszkańcy Elbląga i województwa warmińsko-mazurskiego kupili prawie 180 mln litrów! To dało marce siódme miejsce na liście najlepiej sprzedających się piw w Polsce. W 2007 r. Specjal - wg firmy badawczej Nielsen - miał 5,7 proc. udziałów w rynku detalicznym. To prawie tyle, ile ogólnopolskie marki, takie jak Lech czy Żywiec, w przypadku których wydatki na marketing są dużo wyższe.
Wzrost zainteresowania Polaków lokalnymi piwami obserwują inni producenci. Tylko w ubiegłym roku sprzedaż piwa Kasztelan, warzonego przez koncern Carlsberg, wzrosła o ok. 12 proc. We Wrocławiu powodzeniem cieszył się Piast. Mieszkańcy Łomży chętnie wybierali produkt lokalnego browaru, przejętego w ubiegłym roku przez duńską firmę Royal Unibrew.
Rosnące powodzenie regionalnych piw specjaliści wyjaśniają siłą tradycji. Wciąż sprawdza się stare powiedzenie, że piwo najlepiej sprzedaje się wokół komina. - Polacy przywiązani są do lokalnych marek, zwłaszcza mających długą tradycję, i coraz częściej do nich wracają - dzieli się spostrzeżeniami Eliza Panek z Grupy Żywiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!