SalmonShow 2012
Każdego roku, na początku lutego, firma Marel zaprasza przetwórców łososia z całego świata na wyjątkowe wydarzenie SalmonShow. Impreza po raz pierwszy odbyła się w 2001 roku i miała charakter spotkania i wymiany doświadczeń dla lokalnych klientów.

Obecnie jest wydarzeniem na skalę międzynarodową i dla niektórych klientów stała się obowiązkowym punktem w kalendarzu.
SalmonShow, już z samej nazwy wskazuje, iż jest przede wszystkim dedykowany firmom zajmującym się przetwórstwem łososia. W tym roku, już po raz 11 gościliśmy w Norresundby, w Danii, przedsiębiorców działających na tym wymagającym rynku. Odwiedziło nas 200 osób reprezentujących 90 różnych firm z 23 krajów.
Całodniowe prezentacje na żywo, na powierzchni 500m2 były wspaniałą okazją dla odwiedzających na odkrywanie możliwości naszych w pełni zintegrowanych systemów, jak i szerokiej gamy standardowych i wolnostojących urządzeń. Dodatkową zaletą była obecność specjalistów, którzy odpowiadali na wszystkie zadane pytania osobiście.
Atrakcją wydarzenia była najnowsza linia do plasterkowania łososia DPL, która z wysoką dokładnością tworzy całe porcje lub plasterkowane przeznaczone do sprzedaży detalicznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także najnowsza zaawansowana maszyna filetująca MS2730 kilkoma nowymi funkcjami zapewniajacymi większą przepustowość, wydajność i łatwiejszą obsługę. Uwadze nie umknęła gościom także nowa maszyna do marynowania Valuespray, idealne rozwiąznie do spryskiwania marynaty na filety lub całe porcje łososia.
Jak można oczekiwać od światowego lidera w swojej dziedzinie, firma Marel zapewniła wystąpienia prelegentów z różnych obszarów światowego przemysłu przetwórstwa łososia, którzy mówili o problemach i wyzwaniach stojących dziś przed firmami z tego sektora. Wśród zaproszonych referentów był przedstawiciel biznesu chilijskiego Pan Adolfo Alvial, którego wystąpienie cieszyło się dużym zainteresowaniem przybyłych. Tematem jego przemówienia był odbudowujący się rynek łososia w Chile.
Dzień zakończył się w miłej atmosferze degustacją piwa z lokalnego browaru i niesamowitym wystąpieniem miejscowej drużyny skoczków na linie, następnie nasi goscie udali się na kolację.
„SalmonShow okazał się sukcesem. Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od gości” mówi Tomasz Bieliński, Sales Manager w firmie Marel, „Myślę, że możemy spodziewać się podobnej frekwencji w lutym przyszłego roku”.
