• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Społecznie świadome znakowanie

Strona 3 z 5
  • Autor: Wojciech Rutkowski - Kwartalnik Źródło
  • Data: 06-01-2009, 21:44

2. Co przyciąga uwagę konsumenta podczas dokonywania zakupów żywności?

Organizatorzy pięciu sondaży przeprowadzonych w siedmiu krajach (W. Brytania, Włochy, Holandia, Szwecja, Węgry, Francja i Norwegia) w ostatnich dwóch latach stwierdzają, że największą uwagę w momencie dokonywania zakupów artykułów spożywczych konsumenci przywiązują do aspektu ekonomicznego, a w dalszej kolejności odpowiednio do jakości i aspektów społecznych. W szczególności konsumenci przejawiają tendencję do poszukiwania takich cech produktów, jak smak, jakość, odpowiednia cena, wygoda, świeżość i bezpieczeństwo oraz zalety zdrowotne, które stawiają przed aspektami moralnymi, takimi jak wpływ na środowisko naturalne, ochrona zwierząt i procedury zatrudnieniowe. Panującego przekonania, że mniej zasobny konsument zwraca mniejszą uwagę na aspekty moralne i świadomościowe niż konsument bogatszy, nie potwierdzają badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, które wykazują, iż zasobność portfela nie idzie w parze z oceną tych elementów.

3. Czy ekologiczne znakowanie podoba się konsumentom i czy je rozumieją?

Profesjonale badania konsumenckie na ten temat prowadzone były dotąd jedynie na niedużą skalę w Wielkiej Brytanii i we Francji. Rezultaty ostatnio przeprowadzonych przez brytyjski Sustainable Consumtion Institute badań na temat interpretacji konsumentów ekologicznego znakowania informacji nie są jeszcze dostępne. Francuska sieć Casino twierdzi, że swoje oznakowania ekologiczne przygotowała na bazie przeprowadzonych badań sporządzonych w oparciu o opinie i oczekiwania konsumenckie wobec treści i formy oznakowania ekologicznego produktów spożywczych. Badania te nie są ogólnie dostępne.

Jeden ze szwedzkich instytutów akademickich w rezultacie przeprowadzonych sondaży poświęconych ekologicznemu znakowaniu twierdzi, iż zawarta w nim negatywna sugestia typu "produkt jest nieprzyjazny środowisku" wywiera na konsumencie zdecydowanie większy efekt aniżeli prezentowanie zalet produktu dla środowiska, aczkolwiek na ten aspekt zwracają uwagę konsumenci w szczególny sposób wyczuleni na problematykę ochrony środowiska naturalnego.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!