Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) jako ważny element komunikacji produktowej

Coraz większa świadomość w zakresie prawidłowego odżywiania wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Już 55% z nich poszukuje na półkach sklepowych w pierwszej kolejności wyrobów o prozdrowotnych właściwościach.[1] Tym ważniejsza staje się więc komunikacja produktowa, podkreślająca właściwości odżywcze przetworów owocowo-warzywnych. W odpowiedzi na potrzeby klientów, a także producentów chcących do nich dotrzeć, Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) wprowadziło System Jakości Certyfikowany Produkt (CP).

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) jako ważny element komunikacji produktowej

Przeprowadzone badanie konsumenckie nie pozostawia wątpliwości – właściwe odżywianie nie jest chwilową modą, a utrzymującym się trendem, którego skala z roku na rok rośnie. Już 85% konsumentek zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie produktu o wpływie na zdrowie z powodu potrzeby prawidłowego odżywiania się i swojej rodziny.[2] Nie zawsze jednak ufają przedstawionym danym – tylko 46% z nic uważa informacje z etykiety za wiarygodne.[3] Stwarza to pewne wyzwanie, z którym producenci przetworów owocowo-warzywnych, takich jak soki, smoothies, musy czy inne 100% przetwory o wysokiej wartości odżywczej, muszą się zmierzyć.

Przejrzyste oznaczenie może wpływać na decyzje zakupowe konsumentów

Brak zaufania do informacji mieszczących się na etykiecie może prowadzić do zignorowania zawartych w produkcie wartości odżywczych. W komunikacji produktowej istotne więc staje się znalezienie sposobu na wskazanie konsumentowi prozdrowotnych właściwości w sposób jasny i czytelny, co może wpływać na jego decyzje zakupowe. Warto także podkreślać brak dodatków, takich jak konserwanty, sztuczne barwniki, aromaty, czy cukry dodane i słodziki. Badania potwierdzają, że metodą jasnego zakomunikowania korzystnych cech wyrobu są certyfikaty potwierdzające ich jakość – już 60% konsumentów ufa bardziej produktom z odpowiednim certyfikatem niż tym, które go nie mają.[4]  Certyfikowane przetwory są postrzegane jako bardziej wiarygodne, gdyż 78% klientów jest świadomych, że zostały one poddane dodatkowej kontroli. Biorąc pod uwagę powyższe dane stowarzyszenie KUPS wprowadziło System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), ułatwiający wskazanie klientom prozdrowotnych właściwości produktów owocowo-warzywnych pozbawionych konserwantów, cukrów dodanych, słodzików i sztucznych barwników. Oznaczenie jest dodatkowo elementem promocji, zwiększającym konkurencyjność oraz wspierającym budowanie spójnej komunikacji produktowej. 

więcej informacji:

spotkania z konsumentem RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!