Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Właściwości prozdrowotne są coraz ważniejsze dla konsumentów

Jeszcze kilka lat temu takie słowa jak polifenole, antyoksydanty, czy beta-karoten brzmiały obco i rzadko były spotykane w mediach. Dziś sytuacja wygląda inaczej – konsumenci są bardziej świadomi występowania poszczególnych składników odżywczych i ich wpływu na zdrowie. W kręgu ich zainteresowania coraz częściej więc pojawiają się produkty o prozdrowotnych właściwościach. O trendach konsumenckich, a także reakcji branży przetwórstwa owocowo-warzywnego, rozmawiamy z Barbarą Groele, Sekretarz Generalny KUPS.

Właściwości prozdrowotne są coraz ważniejsze dla konsumentów

Z czego wynikają zmiany w zachowaniach klientów w ostatnich latach?

Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS: Przede wszystkim ze wzrostu świadomości w zakresie zasad prawidłowego odżywiania, które z kolei wpływają na decyzje zakupowe. Konsumenci coraz mocniej zdają sobie sprawę z tego, że zbilansowana dieta wpływa korzystnie na funkcjonowanie organizmu. Co więcej, nieraz potrafią łączyć składniki odżywcze z ich prozdrowotnym działaniem, a także z produktami, w których można je znaleźć. Świetnym przykładem jest witamina C – kupujący wiedzą, że wzmacnia odporność i występuje na przykład w owocach cytrusowych, takich jak pomarańcze. Co za tym idzie, sięgają po nie, ale i po 100% sok pomarańczowy – przeprowadzone przez nas badanie w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) wykazało, że 95% konsumentów uważa wysokiej jakości przetwory z owoców i warzyw za uzupełnienie diety w wartości odżywcze.[1] Mamy więc jasny związek pomiędzy wiedzą na temat prawidłowego odżywiania a decyzjami zakupowymi. Nie zawsze jednak to działa tak, jakbyśmy chcieli: nadal potrzebna jest edukacja, bo choć 95% matek jest przekonana, że soki owocowe 100% mogą zawierać witaminy, to nadal 51% z nich uważa, że zawierają także cukry dodane,[2] a tych, zgodnie z przepisami, nie wolno dodawać.

 

Soki owocowe 100% zawierają:

  


Rozwiązaniem długofalowym jest oczywiście dalsza edukacja, która pozwoli klientom dokonywać świadomych wyborów w oparciu o pełną wiedzę. Skoro jednak już dziś 54%[3] konsumentów szuka produktów o prozdrowotnych właściwościach, należy ułatwić im ich odnalezienie[4].

W jaki sposób? Wybór na sklepowych półkach jest ogromny, a soki, nektary i napoje często są w podobnych opakowaniach.

Warto mądrze wykorzystać obowiązujące przepisy, które umożliwiają zamieszczanie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych.[5] To one mogą stanowić dla konsumentów wskazówkę, że oznaczony nimi produkt faktycznie stanowi uzupełnienie codziennej diety w konkretne wartości odżywcze. Innym sposobem jest zastosowanie certyfikatu – 71% konsumentek zadeklarowało, że certyfikat ułatwia odnalezienie jakościowych produktów spożywczych na sklepowej półce.[6]

więcej informacji:

spotkania z konsumentem RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!