• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Chiny są drugim na świecie rynkiem dóbr luksusowych

Średnia wieku chińskich konsumentów tych towarów to 25 -35 lat, na przedmioty zbytku wydają przeciętnie 40 proc. zarobków - podała w najnowszym raporcie firma doradcza KPMG.
  • Autor: PAP
  • Data: 14-08-2012, 11:50

Dane te są zaskakujące, gdyż w krajach wysoko rozwiniętych dobra luksusowe kupują głównie osoby w wieku 40-70 lat, które przeznaczają na ten cel 4 proc. swoich dochodów - dodano w raporcie KPMG.

Według zeszłorocznego raportu amerykańskiej firmy konsultingowej McKinsey & Company wydatki Chińczyków na zakup dóbr luksusowych rosną rocznie w tempie 18 proc., w roku 2015 osiągną wartość 27 mld dol. Tym samym Chińczycy staną się największymi konsumentami tych towarów.

Podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie - jak podają źródła angielskie - Chińczycy wydali średnio 203 funty na osobę. Na drugim miejscu byli obywatele Zjednoczonych Emiratów Arabskich z wynikiem o 10 proc. niższym. Najchętniej kupowanymi przez Chińczyków towarami były markowe przedmioty, np. torebki.

Zdaniem prof. Yi Shaohua z Instytutu Nauk Społecznych Chińskiej Akademii Nauk zaskakuje młody wiek chińskich konsumentów towarów luksusowych, świadczy to o potrzebie przekonania zarówno siebie, jak i otoczenia, że Chińczycy osiągnęli już wysoki poziom bogactwa.

"Jak Chińczycy trochę zarobią, natychmiast czują potrzebę pochwalenia się przed innymi. Chcą pokazać światu, że wreszcie stać ich na to samo, co mieszkańców Paryża czy Londynu. Jeszcze dużo czasu upłynie zanim zrozumieją, że drogie przedmioty są tylko jednym z objawów dobrobytu" - dodał.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!