Partner portalu
partner portalu

IB ARC: Konsumenci stawiają mocno na jakość produktu, jego pochodzenie oraz wartości odżywcze

Instytut Badawczy ARC przyglądając się temu, co już przyniósł rok 2018, analizuje trendy kulinarne oraz sprawdza, co jeszcze czeka nas w drugiej jego połowie.

IB ARC: Konsumenci stawiają mocno na jakość produktu, jego pochodzenie oraz wartości odżywcze
fot. materiały prasowe

Polacy coraz chętniej jadają na mieście - fakt ten potwierdziły również niedawne badania Instytutu Badawczego ARC. Nie bez znaczenia jednak jest sama świadomość jedzenia. Mówiąc krótko aktualnie konsumenci stawiają mocno na jakość produktu, jego pochodzenie oraz wartości odżywcze.

– Polski Klient wybiera obecnie niezwykle mądrze. Jeśli sięga po mięso, to tylko bardzo dobrej jakości. Jeśli sięga zaś po rybę, to tylko z gatunku tych, które nie są zagrożone, jak flądra czy sandacz. Co ważne, nie boi się również zapytać o pochodzenie produktu i oczekuje rzetelnej odpowiedzi – mówi Bartłomiej Czerwiński, właściciel restauracji Merliniego.

Region ponad wszystko

A skoro o pochodzeniu mowa – kolejnym mocno zauważalnym trendem jest niewątpliwie stawianie przez konsumentów na lokalność, niemniej w nieco innym niż dotychczas wymiarze.

– Bardzo wyraźnie widać, że nastąpił pewien odwrót od kuchni molekularnej i pochodnych jej kuchni. Tak oto coraz chętniej sięgamy po proste oraz klasyczne smaki, w najlepszej odsłonie kulinarnej i z wykorzystaniem najlepszych dostępnych produktów. Mówiąc krótko znów króluje „region”, który mocno podkreśla naszą tożsamość kulturową. Niemniej warto w tym miejscu zaznaczyć, że choć polski konsument stawia na tradycyjne gotowanie, to jednak z  nowoczesnym akcentem. Rok 2018 to zatem rok pewnego eksperymentowania i łączenia tradycji z nowoczesnością – podkreśla Bartłomiej Czerwiński.

Wszystko co zdrowe

Według raportu PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022” blisko 13 proc. respondentów (głównie kobiety i osoby po 55. roku życia) wyraźnie zadeklarowało stosowanie odpowiedniej diety - w tym 9 proc. stanowiły osoby, będące na diecie wykluczającej. Nie jest zatem zaskoczeniem, że nacisk na różnicowanie diet w polskich kulinariach przyniósł kolejny trend.  

– Element personalizacji menu jest obecnie niezwykle widoczny w wielu restauracjach. Coraz częściej klienci, będący na szeroko pojętej diecie – czy to zdrowotnej, czy wykluczającej – mogą dowolnie wybrać składniki, by móc w pełni delektować się posiłkiem. Stąd nierzadko decydują się oni na proste i naturalne produkty, obfite w świeże zioła, nasiona czy ziarna – zauważa Bartłomiej Czerwiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ARC RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    jedzenie RSS ALERT    /    produkty regionalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.11.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!