Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Kampania Toaleta2012: Polskie toalety w coraz lepszym stanie

Polskie toalety publiczne są lepiej przygotowane do EURO 2012 niż polscy piłkarze - oceniają organizatorzy kampanii Toaleta2012, w ramach której sprawdzono stan 200 toalet w miejscach, gdzie trafić mogą kibice i turyści.


Autor: PAP
Data: 27-10-2009, 15:15

Kampanię zainaugurowano we wrześniu zeszłego roku. Przeprowadzono wtedy badania, które pokazały, że blisko 90 proc. ogólnodostępnych toalet w Polsce jest czysta; najgorzej pod tym względem jest na dworcach, najlepiej - w hotelach i centrach handlowych.

Tym razem o ocenę stanu polskich toalet poroszono zagranicznych turystów odwiedzających Polskę, przeprowadzono także kontrolę 200 losowo wybranych publicznych toalet.

Jak wynika z badań zaprezentowanych we wtorek na konferencji prasowej w Warszawie, turyści także najlepiej oceniają toalety hotelowe. Ponad trzy czwarte badanych, którzy z nich korzystali, określiło ich standard jako wysoki lub bardzo wysoki. Jedna trzecia (32 proc.) pytanych uznała, że nasze toalety hotelowe są lepsze od tych, które znają z własnych krajów. Możemy być dumni także z toalet w restauracjach - w ponad połowie przypadków (56 proc.) ocenianych wysoko lub bardzo wysoko, nisko zaś jedynie przez 3 proc. ankietowanych. Dobry wynik uzyskały także toalety na lotniskach: ich standard pozytywnie ocenia 53 proc. zagranicznych turystów, negatywnie - jedynie 7 proc.

Nieprzyjemnie zaskoczyć może jednak standard toalet na kempingach. Ponad połowa (56 proc.) korzystających tam z toalety uważa, że jest on niższy niż ten, do którego przywykli we własnym kraju; nikt zaś nie ocenił go wyżej. Kłopotliwa może być też podróż - jedna trzecia (32 proc.) badanych wskazała, że standard toalet na dworcach kolejowych jest niski lub bardzo niski. Jeszcze gorzej jest na dworcach autobusowych - tamtejsze toalety negatywnie oceniło 58 proc. użytkowników.

Miejskie toalety publiczne negatywnie oceniło łącznie 30 proc. użytkowników, a pozytywnie jedynie co dziesiąty badany (11 proc.).

Ponad połowa (58 proc.) ankietowanych uważa, że standard toalet w Polsce przed Euro 2012 się poprawić. Problemem jest też dostępność - zwiększenia liczby toalet miejskich domaga się 37 proc. z nich. Co piąty turysta miał w Warszawie problemy ze znalezieniem toalety, a 4 proc. się to nie udało. "Szacując roczną liczbę turystów w Polsce na ok. 13 mln osób, daje to ponad półmilionową rzeszę ludzi zmuszonych do załatwienia swojej potrzeby w innym miejscu" - zaznaczył Piotr Sowiński z TNS OBOP.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!