Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

KE zamyka dochodzenie ws. praktyk cenowych paryskiego Disneylandu

Komisja Europejska zamyka dochodzenie w sprawie praktyk stosowanych przez paryski Disneyland, który żądał od mieszkańców niektórych unijnych krajów wyższych cen za bilety wstępu. Disneyland zrezygnował z praktyk, uważanych przez KE za dyskryminujące.


Autor: PAP
Data: 16-04-2016, 16:49

"Cieszymy się, że Disneyland w Paryżu konstruktywnie rozwiązał problem. Procedury rezerwacji online oraz zasady płatności za bilety wstępu są teraz zgodne z obowiązkiem niedyskryminacji" - powiedziała w sobotę PAP rzeczniczka KE ds. rynku wewnętrznego Lucia Caudet, potwierdzając informacje dziennika "Financial Times" na ten temat.

"Dziś na wspólnym rynku nie możemy tolerować tego, że klienci są różnie traktowani tylko ze względu na ich miejsce zamieszkania albo narodowość" - dodała Caudet.

Dzięki porozumieniu mieszkańcy całej UE mają uzyskać jednakowy dostęp do zamieszczanych w internecie promocyjnych ofert paryskiego parku rozrywki Walta Disneya. Do niedawna oferowane online pakiety promocyjne, obejmujące np. weekend z noclegiem w paryskim Disneylandzie dla całej rodziny, nie były dostępne dla mieszkańców wszystkich państw UE. Niemcy czy Włosi płacili za rezerwowane w internecie oferty dużo więcej, nawet o 15 proc., niż np. Francuzi czy Belgowie.

Do Komisji Europejskiej spływały skargi od konsumentów na dyskryminujące traktowanie. Dlatego w lipcu 2015 r. komisarz ds. rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska zwróciła się do francuskich władz, by zajęły się dyskryminującymi praktykami paryskiego Disneylandu, który w końcu ustąpił pod presją.

KE podkreśla, że wyznaczanie różnych cen dla tych samych dóbr i usług na różnych rynkach nie jest nielegalne samo w sobie. Jednak należy zapewnić przejrzystość takiej polityki cenowej, a konsumentom nie powinno uniemożliwiać się dostępu do tych dóbr i usług na innym rynku, jeśli nie jest to obiektywnie uzasadnione. Sprawy te reguluje unijna dyrektywa usługowa.

Sprawa Disneylandu to pierwszy sukces Brukseli w walce z tzw. geoblockingiem, czyli blokowaniem albo różnicowaniem dostępu do treści czy usług online w zależności od miejsca pobytu konsumenta. Komisja uważa, że prowadzi to do dyskryminacji części obywateli UE na wspólnym rynku. Według unijnych źródeł konsumenci skarżą się także na tego typu praktyki koncernu Amazon, operatorów wyciągów narciarskich w Austrii czy hoteli w Hiszpanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Disneyland RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!