• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Madryckie hotele, restauracje i sklepy zarobiły 160 mln euro na wizycie papieża

Madrycka Izba Handlowa oszacowała na 160 mln euro wpływy, jakie uzyskały hotele, restauracje, sektor transportu i handlu w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży i wizytą papieża Benedykta XVI - poinformował w niedzielę przewodniczący izby Arturo Fernandez.
  • Autor: PAP
  • Data: 21-08-2011, 20:50
Madryckie hotele, restauracje i sklepy zarobiły 160 mln euro na wizycie papieża

Federacja Handlu w Madrycie obliczyła, że tylko vouchery na posiłki, które wykupili pielgrzymi, przyniosły restauracjom 39 mln euro dochodu, a hotele odnotowały w tych dniach o 30 proc. większą frekwencję niż zwykle w sierpniu.

Handlowcy ze swojej strony ocenili bardzo pozytywnie wyniki sprzedaży podczas Światowych Dni Młodzieży. "W ciągu ostatniego tygodnia zarobiliśmy bardzo dużo - powiedział sprzedawca pamiątek Alfonso Gil. - Przedtem sytuacja była fatalna, więc pod każdym względem było warto zorganizować ŚDM".

Temat kosztów wizyty papieża wywołał polemikę w niektórych grupach społeczeństwa hiszpańskiego. Organizacja Europa Laicka, skupiająca ponad 140 ugrupowań laickich, ruchów antyklerykalnych i ateistycznych, zorganizowała tuż przed wizytą Benedykta XVI w Hiszpanii protesty pod hasłem: "Z moich podatków zero dla papieża".

Organizatorzy ŚDM od początku podkreślali, że wizyta papieska nie będzie kosztowała podatników ani jednego euro. Jak podali organizatorzy, całkowity koszt wizyty Benedykta XVI wyniósł 50 mln euro, z czego 70 proc. zapłacili pielgrzymi, a 30 proc. pochodziło od firm i prywatnych darczyńców.

Według burmistrza Madrytu Alberto Ruiza-Gallardona, z budżetu miasta nie wydano "ani euro"; władze Madrytu udostępniły jedynie instalacje, zapewniły transport i bezpieczeństwo podczas Światowych Dni Młodzieży. "Wizyta papieża pozwoli na bezpośrednie wpływy do budżetu w wysokości 150 mln euro" - powiedział.

Ruiz-Gallardon podkreślił, że podczas ŚDM utworzono nowe miejsca pracy i rozreklamowano miasto.

"Duża liczba pielgrzymów w Madrycie w związku z wizytą papieża pozwoli na zmniejszenie deficytu budżetowego w tym roku" - powiedział dyrektor ds. finansowych ŚDM Fernando Gimenez Barriocanal.

Federacja Handlu w Madrycie (CEIM) wyraziła zadowolenie z wizerunku miasta, jaki został przekazany światu. "Umieliśmy pokazać świetny wizerunek naszego miasta - Madryt otwarty, czysty, wesoły i bezpieczny. Półtora miliona pielgrzymów, których przyjęliśmy, stanie się najlepszymi ambasadorami Madrytu po powrocie do swoich krajów" - oświadczył przewodniczący CEIM Hilario Alfaro.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!