• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ruszyła kampania informacyjna promująca ekologiczne zachowania

Pod hasłem "Ekologiczny pięciobój - odzyskaj tworzywa sztuczne" ruszyła kampania informacyjno-edukacyjna, która promuje ekologiczne zachowania społeczne. Akcja fundacji PlasticsEurope Polska ma przypominać m.in. o recyklingu odpadów.
  • Autor: PAP
  • Data: 02-08-2012, 17:38

PlasticsEurope Polska jest fundacją reprezentującą producentów tworzyw sztucznych w naszym kraju.

"W tym roku kampania pod hasłem +Ekologicznego pięcioboju+ żartobliwie nawiązuje do wydarzeń sportowych, a przede wszystkim olimpiady" - powiedział w czwartek na konferencji dyrektor fundacji Kazimierz Borkowski. Wyjaśnił, że podobnie jak w przypadku pięciu olimpijskich kółek, fundacja chce zwrócić uwagę na pięć reguł, które prowadzą do zmian korzystnych dla środowiska.

Pierwszym elementem kampanii jest promocja, nie śmiecić. "Nie będziemy śmiecić, będziemy mieli mniej odpadów" - podkreślił Borkowski. Jak dodał, choć to najtańsze rozwiązanie, to najtrudniej jest przełamać ludzkie przyzwyczajenia.

Kolejnym obszarem jest promocja ponownego używania wyborów, które wg. organizacji, niepotrzebnie wyrzucamy. "Znakomita ilość wyrobów, którymi się posługujemy, trafia na odpady, a to są wyroby, które można używać ponownie" - powiedział Borkowski. Chodzi np. jednorazowe torby.

Trzecim ogniwem jest recykling, który łączy się też z czwartym punktem kampanii, czyli odzyskiem energii. Jak zaznaczył, Polska w porównaniu do innych państw Unii, niewystarczająco odzyskuje surowce wtórne. "Nie zapominajmy, że nie wszystko da się odzyskać w drodze recyklingu. Natomiast często możemy wykorzystać zawartą (w tych produktach - PAP) +energię+". Podał przykład alternatywnych paliw wykorzystywanych przez przemysł, tworzonych z przetworzonych tworzyw sztucznych.

Ostatnim elementem akcji jest przypominanie, by nie wyrzucać "wartościowych" śmieci na wysypiska. "Należy ponownie je wykorzystać, a korzyścią dla środowiska będzie oszczędność np. surowców kopalnych" - dodał.

Jak ocenił Borkowski, "w 2008 roku, kiedy występowaliśmy z podobnymi hasłami, nasze słowa odbijały się od ściany". Dodał, że od tego czasu wzrosła świadomość obywateli ws. ekologii.

Anna Szałkowska z fundacji poinformowała, że kampanii towarzyszy konkurs internetowy na stronie www.eko-fani.pl.

Z najnowszych danych GUS z 2010 roku wynika, że udział odpadów zebranych selektywnie w ogólnej ilości zebranych odpadów komunalnych wzrósł z 7,8 proc. w roku 2009 do 8,6 proc. w roku 2010. Selektywną zbiórkę odpadów prowadziło 2369 gmin, a na terenie 110 nie prowadzono takich czynności.

Najwięcej (69,4 proc.) zebranych selektywnie odpadów komunalnych pochodziło z gospodarstw domowych (głównie szkło). Z jednostek handlu, małego biznesu, biur i instytucji (głównie papier) stanowiły 17 proc., z usług komunalnych - 13,6 proc.

Unijny urząd statystyczny Eurostat opublikował w marcu br. dane na temat śmieci wytwarzanych przez gospodarstwa domowe, mały biznes i instytucje publiczne w państwach Wspólnoty. W Polsce na jednego mieszkańca przypadło 315 kg odpadów rocznie. Z tego na wysypiska trafiło 73 proc., do spalarni 1 proc., recyklingiem objęto 18 proc., a na kompost przeznaczono 8 proc.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!